Csillagok között

Tudósok szerint itt az ideje, hogy az űrszexről beszélgessünk

A NASA nem csak elutasítóan viszonyult ehhez a témához, a múltban, hanem aktívan alá is ásta az alacsony gravitációs környezet szexuális egészségre gyakorolt hatásaival kapcsolatos aggodalmakat. Pedig nagyon fontos tudnunk, szigorúan a tudomány nevében. Addig ne vigyél senkit űrszondára második randi gyanánt.

A szex az űrben tabu, mióta először merészkedtünk a nagy ismeretlenbe. A tudósok azonban most azt állítják, hogy ezt a témát aktívan meg kellene vitatnunk és tanulmányoznunk kellene. Elvégre, ha valaha is bolygóközi bolygóvá akarunk válni, vagy csak rendkívül hosszú űrutazásokra indulunk, tudnunk kell, hogyan kell penetrálni mikrogravitációban, vagy tévesek-e az ezzel kapcsolatos prekoncepcióink. Egyáltalán lehetséges az űrben, vagy kívülről leginkább úgy néz ki, mintha egy Buster Keaton-filmet néznénk szuperlassítva lebegő emberekkel? Ritkán gondolunk abba bele ugyanis, hogy mi van, ha pont akkor szerencsétlenkedünk értékes energiákat pazarolva, amikor belénk botlik egy átutazóban levő idegen faj, totál leégetve az egész galaxis előtt a bolygónkat?

A tudósok is belátták mostanra, hogy a fajunk jó hírneve itt a tét. Egy decemberben megjelent kutatási cikkben kanadai tudósok egy csoportja amellett érvelt, hogy az űrszexológiát mint új tudományágat kellene felkarolnunk. Az előrelépéshez az űrszervezeteknek fel kell hagyniuk a szexuális témák kerülésével, és teljes mértékben el kell ismerniük a szerelem, a szex és az intim kapcsolatok fontosságát az emberi életben, írta a csapat a The Conversation tavaly megjelent kísérő cikkében.

A tudósok széles körben tanulmányozták a mikrogravitáció emberi szervezetre gyakorolt hatásait. De az űrben való egymás űrjében elmerülést valahogy keveset vizsgálták még. Úgy is mondhatnánk, hogy a témát illetően hatalmas űr tátongott az űrutazások kutatásában.

A NASA elutasítóan viszonyult a témához, a múltban ráadásul aláásta az alacsony gravitációs környezet szexuális egészségre gyakorolt hatásaival kapcsolatos aggodalmakat. A NASA több okból volt ennyire puritán az űrbeli szexszel kapcsolatban. Egyrészt a szexuális tevékenység az űrben veszélyeztetheti a legénység harmóniáját és ezáltal a küldetés irányelveit. Aztán ott van a konzervatív beállítottságú törvényhozók nyomása. Úgyhogy semmilyen kutatás nem vizsgálta az intim kapcsolatokat, sem a szexuális funkciók és a jólét emberi megélését az űrben vagy annak analógjaiban, illetve azt, hogy mindez hogyan befolyásolhatja a legénység teljesítményét.

De szerencsére az idők változnak. Bár még mindig nem vagyunk teljesen biztosak abban, hogy az emberi reprodukció és fogamzás egyáltalán megtörténhet-e a mikrogravitációban, a tudósok egyre inkább nyitnak az ötlet felé. Amennyiben a jövőben szükség lenne az űrben történő reprodukciós egészség alaposabb vizsgálatára, a NASA megteszi a megfelelő lépéseket, ígérte a szervezet szóvivője. Addig is ha valaki véletlenül az űrbe menne, legyen ovatos. Mindig ellenőrizd kétszer is, hogy nem néz-e közben egy átutazóban levő idegen faj, nehogy leégesd a fajunk akrobatikus képességeinek jó hírét az univerzumban.

(Forrás: Futurism)