Holdak, amelyek földönkívüli világokat pusztítanak el

A legfrissebb kutatások szerint a holdak potenciális veszélyt jelenthetnek a földönkívüliekre.

Íme a Fermi-paradoxon megoldása: a gyilkos holdak elintézik a földönkívülieket. Bár nevetségesen hangzik, egy új tanulmány szerint, amelyet a Monthly Notices of the Royal Astronomical Sciences című folyóiratban jelent meg, az exomoonok, vagyis a Naprendszeren kívüli exobolygók körül keringő holdak, megdöbbentő rendszerességgel csapódhatnak a gazdatestükbe, ezzel kiirtva az élet minden esélyét.

Ez is érdekelhet:Űrlény cikázott a Naprendszerünkben – állítja a Harvard egyik professzora

De ez leegyszerűsítve mit jelent? Vegyük a bolygónk saját példáját. A Hold lassan elhagyná a Föld pályáját, fokozatosan távolodna, évente nagyjából 3-4 centimétert. Végül évmilliárdok múlva teljesen „elszakadna" a bolygónktól, amikor a Nap már felrobbant. Akár így, akár gyorsan, akár lassan, a tanulmány arra a következtetésre jutott, hogy a nem kötött hold végül összeütközik a szülőbolygójával.

Unsplash

Ez nem jó hír a potenciális idegen világok számára, ami azért is ironikus, hiszen a holdak alapvető tényezői lehetnek az élhető éghajlat kialakulásának.

A holdakat gyakran hasznosnak tartják, mivel segítenek stabilizálni a bolygó tengelyét, ami stabilabb éghajlatot és az élet számára alkalmasabb évszakokat tesz lehetővé.

– mondta a tanulmány szerzője, Brad Hansen, a Kaliforniai Egyetem asztrofizikusa.

Tehát minden bolygó, amelyen az univerzumban élet keletkezik, egy beépített, ketyegő időzített bombával rendelkezik, amely alapvetően sterilizálhatja az egyébként lakható bolygót.

Illetve az sem könnyíti meg a tudósok munkáját, hogy még senki sem figyelt meg exomondot. Ha léteznek is, szinte lehetetlen észlelni őket. Ennek ellenére a szakértők továbbra is biztosak a létezésükben, mivel a Naprendszerünkben nincs hiány holdakból.

NYEREMÉNYJÁTÉK! Fizess elő most a Hamu és Gyémánt magazinra, és legyen tied nyereménykönyveink egyike, vagy egy 2 főre, 2 éjszakára szóló wellnesshétvége a harkányi Dráva Hotelbe! Az előfizetői oldal eléréséhez kattints IDE, a játékszabályt pedig erre linkre kattintva éred el!