A pszichológia tudománya szerint azok az emberek tudnak a legpihentetőbben aludni, akik valamilyen rutin mentén szervezik a lefekvéseiket. Ha így teszünk, agyunkat megtanítjuk, hogy a folyamat megkezdésével elkezdheti azokat a hormonokat termelni, melyek végül elaltatnak minket. A francia nők között népszerű ennek kapcsán egy évtizedek óta használt trükk, amelyre sokan már-már családi tradícióként tekintenek.
A lefekvés előtti parfümhasználat Franciaországban a családi hagyományokban mélyen gyökerező szokás. Esperanza Pintado, a Dior illatszakértője azt meséli, hogy nagyanyját látta először ezt a trükköt használni. Arra vonatkozóan, hogy miért is teszik mindezt a francia nők, Sylvie Durcudoy-nak, a Dior Beauty kommunikációs igazgatójának megvan a saját elmélete.
Ez is érdekelhet: Hamar elillan a parfüm illata? Így fújd magadra, hogy sokáig tartson
Franciaországban a parfümökkel való kapcsolat már nagyon fiatal korban kialakul. Igazi parfümkultúra uralkodik itt. Az emberek érdeklődéssel állnak a témához, sokan pedig, ha megtalálják saját illatukat, ahhoz hűségesek lesznek egy életen át
– magyarázta Ducordoy.
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
A szakértő emellett saját preferenciáit is bevallotta. Míg nappal egy meglehetősen erős aromájú parfümöt, addig lefekvés előtt már egy frissebb illatot használ. Utóbbi egy mediterrán stíulsjegyű illatfelhő, melynek van egy kis sós beütése is. Ahogy kifejtette,
talán az elmém ezzel a tengerparti nyári szunyókálásra asszociál, és azonnal egy békés, nyugodt helyre helyez, amely kikapcsolódást idéz elő, megnyugvást ad számomra.
Ezt is olvasd el! 6 könnyű nyújtó gyakorlat lefekvés előtt, ami segít jobban aludni
Szerinte a napi nyüzsgés után ez a lefekvés előtti rituálé jelzi az agynak, hogy repülőgép üzemmódba kell kapcsolnia. Hozzátette továbbá, hogy a parfümnek igenis van hatalma az érzelmeink és a hangulatunk felett.
Agyunk minden illatot egy-egy élményhez, emlékhez társít. Ezért van az, hogy bizonyos illatok egy biztonságos és boldog helyre repítenek el minket, amely az elalváshoz elengedhetetlen nyugalmi állapotot idézi elő. Néha elgondolkodom azon, hogy ez nem egy visszautalás-e a gyermekkorunkra, amikor csecsemőként az anyukáink megfürdettek minket, mielőtt tiszta pizsamát húztak ránk és betakartak a kiságyunkba
– mesélte a Dior kommunikációs igazgatója.
Mindez tehát az ízléstől és a benyomástől függ, mivel az illatok minden emberben más-más érzelmeket váltanak ki.