A Dior Sauvage a világ legkelendőbb illatává vált, amelyben minden bizonnyal Johnny Deppnek is nagy szerepe van.
A BoF szerint idén az anyavállalat LVMH parfüm- és kozmetikai részlegének első félévi forgalma organikus alapon 13%-kal, 3,70 milliárd dollárra nőtt. Depp 2015 óta a Dior Sauvage kölnijének arca, és a Sauvage olyan klasszikus illatokat előzött meg, mint a Chanel Coco Mademoiselle és a Lancôme La Vie Est Belle. A márka állítása szerint olyan nagy volt a kereslet a parfümre, hogy 2021-ben minden harmadik másodpercben eladtak egy üveggel.
Mindezek után a Disneyvel ellentétben a Dior a nehéz időkben is kiállt Depp mellett, ez a döntés pedig nyilvánvalóan kifizetődött.
A Depp-effektus mellett a Fragrance Foundation Awards a Sauvage Elixir-t kiálltotta ki az év luxus férfiillatának. A Dior okosan a Paris Saint Germain futballsztárját, Kylian Mbappé-t is leszerződtette gyoesan az „istállójába”.
Külön érdekesség, hogy a Sauvage kollekciót először 1966-ban mutatták be. A kitartás létfontosságú volt a cég számára, a Dior hét évet szentelt a Sauvage kezdeti sikerére való építkezésre.
A márka minden követ megmozgatott: befektetett televíziós reklámfilmekbe, reklámkampányokba, ígéretes nagyköveteket fogott be, és így tovább. Tagadhatatlan, hogy a Depp-kapcsolat csodát tett, és A Karib-tenger kalózai sztárja mindenhol ott volt. Nem csak a Dior weboldalán reklámozza az illatot, de a Sauvage promóciós klipjét, amelyben Depp a sivatagban gitározik, mostanra több mint 117 milliószor nézték meg.
A Johnny Depp-hatás
Johnny Depp hűséges rajongói számára egy üveg Dior Sauvage megvásárlása kézzelfogható módja volt annak, hogy megmutassák, támogatják őt.
Úgy érzem, hogy a Dior támogatása jelenleg egyet jelent Johnny támogatásával
– mondta Makayla Stewart, aki ingatlanügynökként dolgozik az egyesült államokbeli Simpsonville-ben, és minden másodpercét végignézte az eljárásnak, miután a közösségi médián keresztül rátalált a perre. Elmondta, hogy a tárgyalás előtt nem volt Depp-fan, sőt még egy részt sem látott a Karib-tenger kalózai-sorozatból.
A Dior megtette azt, amit a Disney nem, és ez kifizetődött.
Nagyon nehéz döntést hoztak, hogy végig kiálltak mellette, amikor egyetlen más cég sem tette meg ugyanezt
– mondta Ahmad Fatfat, aki Libanonban kommunikációval és PR-tevékenységgel foglalkozik.
Depp szóvivője elismerését fejezte ki a Diornak és a rajongóinak, amiért kiálltak mellette a per során:
Tudja, hogy különösen a Dior állhatatosan és rendíthetetlenül támogatta, és mindig hálás lesz nekik és mindazoknak, akik az ő nevében támogatták őt az eladások során.
A szóban forgó támogatást jól mutatja, hogy az illatra vonatkozó Google-keresések 48 százalékkal emelkedtek az Depp-Heard eljárás megkezdésekor.
Forrás: Luxury Launches