fogyás
Táplálékkiegészítőként is szedhető, de számos élelmiszerben is megtalálható természetes módon.

Egy tanulmány kimutatta, hogy az inulin akár a fogyás megnégyszerezésében is segíthet. A PsyBlog által bemutatott vizsgálatban a táplálékkiegészítő szedése után a résztvevők a testsúlyuk 2,3 százalékát veszítették el, míg a kontrollcsoportban ez a szám csupán 0,6 százalék volt.

Az inulin egy olyan rost, amely természetes módon számos élelmiszerben, többek között póréhagymában, búzában, banánban és spárgában is megtalálható.

A természetes rost – amely étrend-kiegészítőként is kapható – jelentősen lecsökkenti az étvágyat, állaga krémes, az élelmiszeriparban néha a zsír helyettesítésére használják. Alacsony kalóriatartalmú, magas rosttartalmú, és javíthatja az emésztést.

A vizsgálatban 44 túlsúlyos, prediabéteszes ember vett részt, akiket 18 héten keresztül követtek nyomon. A csoport egyik fele napi 30 g inulint kapott, míg a másik csoport placebót. Mindkét csoportban ugyanolyan mértékű súlycsökkenést tapasztaltak az első kilenc hét alatt.

Ezt követően azonban az inulint szedő csoport testsúlycsökkenése megugrott, és 2,3 százalékos fogyását értek el, szemben a kontrollcsoport mindössze 0,6 százalékos fogyásával.

A tanulmány szerzői szerint az inulin fogyasztása fokozza a hagyományos kalóriaszegény életmódot, mivel csökkenti az étvágyat.

Az inulint szedő alanyok szignifikánsan kevesebbet ettek (nagyjából 270 kcal-val kevesebbet), és a 18 hetes látogatáskor sem következett be visszaesés a táplálékfelvételben, annak ellenére, hogy az inulinos csoportban összesen 7%-os súlycsökkenés következett be, ami arra utal, hogy az inulin súlyszabályozásra gyakorolt hatása az étvágy modulációján keresztül közvetített

– írják a szerzők.


A figyelmetekbe ajánljuk