Két vállalat verseng a világ első repülő motorkerékpárjának megszerzéséért, de különböző megközelítéseket alkalmaznak. A Razor repülő motorkerékpár már évek óta szerepelt a Jetpack Aviation tennivalóinak listáján, de a kaliforniai cég nemrég bejelentette, hogy szünetelteti a programot, hogy a nagy, gyors katonai drónokra koncentrálhasson – számolt be a RobbReport.
Ez is érdekelhet: Videón nézhetjük meg ennek a repülő autónak az első útját
Ezzel egyidejűleg az UDX fejleszti az Airwolfot. A cseh csapat jelenleg egy méretarányos prototípust tesztel a 9-es technológiai készültségi szint 5. fokán. Ez azt jelenti, hogy a kétüléses eVTOL-ot még évekig tesztelniük kell, de a vállalat jó tempóban halad a teljes értékű, működő prototípus felé.
Küldetésünk, hogy a repülést mindenki számára elérhetővé tegyük
– nyilatkozta Jiri Madeja az UDX vezérigazgatója, megjegyezve, hogy az érdeklődők jelentkezhetnek tesztrepülésre, bár egyelőre nem jelentettek be időpontot.
A jármű szénszálas vázszerkezetű lesz, illetve teljesen elektromos hajtásláncot és négy háromdimenziós nyomtatással készült elektromos ventilátort (EDF) kap. Az Airwolf nagyon másképp néz ki, mint a Razor, amely sokkal inkább egy hagyományos motorkerékpárra hasonlít, mind a négy sarkán kis sugárhajtású sugárhajtású csomagokkal. Az Airwolf ezzel szemben úgy néz ki, mint egy hibrid eVTOL, szabadon álló üléssel.
Olvasd el ezt is! 5000 utas szállít majd a sugárhajtású repülő luxushotel
Az Airwolf kezdetben 50 kilométeres hatótávolsággal fog rendelkezni, és az akkumulátorok fejlesztésével és optimalizálásával Madeja biztos benne, hogy a végleges kereskedelmi verzió körülbelül 25 perc alatt 100 kilométert fog tudni repülni.