Az Urban-Air Port, a légi taxik és autonóm kézbesítő drónok földi infrastruktúrájának brit székhelyű fejlesztője április 25-én indította el az Air-One-t, amely az elektromos függőlegesen fel- és leszálló (eVTOL) járművek csomópontjaként fog szolgálni.
Az Air-One a szolgáltatások egész sorát fogja magában foglalni, beleértve a repülőgépek irányítását és vezérlését, az eVTOL-ok töltését, a pilóta nélküli drónok rakományának rakodását és a bemutató repüléseket. Amint befejezi szolgálatát Coventryben, az Egyesült Királyságon belül, más helyszínekre is átköltözik majd, hogy a kísérleteket különböző környezetben tesztelhessék.
Az Urban-Air Port leszállóegységei négy különálló piac kiszolgálására épülnek: légi személytaxik, autonóm szállító drónok, katasztrófavédelem, valamint védelmi műveletek és logisztika.
Katasztrófahelyzetekben például kifejezetten hasznos lehet ez a szolgáltatás, hogy az eVTOL-ok segíthessenek a vészhelyzeti ellátmányok, felszerelések és emberek összegyűjtésében és szállításában.
Összességében az eVTOL-ok ilyen célokra történő felhasználásának az a célja, hogy segítsenek az emberek és az áruk mozgatásában, miközben csökkentik a szén-dioxid-kibocsátást a közlekedésben, és leredukálják a légszennyezést és a torlódásokat.
A következő két évtizedben a fejlett légi mobilitás piaca eléri az 1 billió dollárt, évi 9 százalékos növekedés mellett. A NASA elemzése szerint azonban az infrastruktúra hiánya az egyik legnagyobb akadálya ennek a növekedésnek. Az Urban-Air Port pontosan ezt a problémát kívánja orvosolni.
Forrás: Robb Report