omega-3
A fiatal korosztályt eddig nem nagyon vették figyelembe.

Még az egészséges fiatalok is javíthatják memóriájukat, ha növelik az omega-3 bevitelüket. A PsyBlog mutatta be annak a hat hónapos vizsgálatnak az eredményét, amely kimutatta, hogy az omega-3-kiegészítők növelték a fiatalok munkamemóriáját.

A munkamemória olyan rövidtávú emlékezet, amely az információt rövid ideig – néhány másodperc vagy perc – megtartja, illetve az információt manipulálja.

Mielőtt láttam volna az adatokat, azt gondoltam, hogy lehetetlen a fiatal, egészséges embereket kognitív teljesítményük fölé emelni. Viszont azt találtuk, hogy ennek a csoport tagjai még tovább tudják fokozni a munkamemória teljesítményét, annak ellenére, hogy már így is a kognitív csúcson vannak

– mondta Bita Moghaddam professzor, a tanulmány egyik szerzője.

A munkamemória létfontosságú ahhoz, hogy a vizuális, verbális vagy egyéb információk darabjait a fejünkben tartsuk. A jobb munkamemóriát összefüggésbe hozták az eredményesebb tanulással, figyelemmel és más létfontosságú szellemi teljesítményekkel is.

A korábbi tanulmányok többsége idősekkel vagy egészségügyi problémákkal küzdő emberekkel készült, így a fiatal felnőttekkel nem nagyon foglalkoztak.

A vizsgálatban résztvevők egyébként a Lovaza nevű étrend-kiegészítőt (lényegében halolajat vagy omega-3-at) szedtek napi 2 g-os adagban.

A kutatócsoport abban is reménykedett, hogy megtalálja azt a mechanizmust az agyban, amely a munkamemória javulásához kapcsolódik – erre viszont az agyi szkennelések nem mutattak bizonyítékot.

Igazán érdekes, hogy az Omega-3 zsírsavval dúsított étrend javíthatja a kognitív képességeket a magasan funkcionális fiatal egyéneknél. Mindazonáltal kissé kiábrándító volt, hogy képalkotó vizsgálatainkkal nem tudtuk tisztázni azokat a mechanizmusokat, amelyek révén javítja a munkamemóriát

– számolt be az eredményekről Dr. Rajesh Narendarn, a tanulmány vezető szerzője.


A figyelmetekbe ajánljuk