Jupiter.

Videó! Rejtélyes villanást videóztak le a Jupiteren, de senki nem tudja, mi lehet ez

Egy amatőr csillagász véletlenül lencsevégre kapta, amint egy objektum a Jupiterbe csapódott, amely fényes villanást okozott.

Kunihiko Suzuki amatőr csillagász november 15-én egy furcsa becsapódást, és egy hozzá tartozó villanást rögzített, amely egyike annak a kisszámú eseménynek, amelyet a bolygón regisztráltak – írja az IFL Science.

Ez is érdekelhet: A NASA különös vegyületeket talált a Jupiter holdján

A becsapódások fénygörbéinek tanulmányozása után a kutatók meg tudják mondani, hogy mekkora energiát szabadított fel, illetve mi is volt pontosan a szóban forgó objektum.

Attól függetlenül, hogy nagyon kevés ilyen eseményt sikerül lefilmezni, a Jupiterbe rendszeresen becsapódnak különböző meteoritok.

Egy 2013-as modellszimulációs tanulmány szerint a planétát évente 12-60 darab, 5-20 méter átmérőjű tárgy becsapódása éri. Egy másik tanulmány becslése szerint a nagyobb, körülbelül 1,6 kilométer átmérőjű objektumok 6000 évente egyszer csapódnak be a bolygóba.

A kutatók szerint kulcsfontosságú, hogy a csillagászok rögzítsék ezeket az eseményeket, ugyanis sokak szerint a Jupiter fontos szerepet játszik a belső bolygók védelmében az aszteroidák becsapódásától, és távol tartja tőlünk az üstökösöket és aszteroidákat.