DNS.

A tudósok nemsokára úgy állítgathatják a génjeinket, mint a villanykapcsolót

A tudósok szerint egy új kutatás segítségével a génterápia egy teljesen szakaszába léphetünk be.

A génterápia lehetősége már a ’60-as években is megfogalmazódott egyes tudósok fejében, és az elmúlt évtizedek során meglehetősen sokat fejlődött ez a technológia.

Fontos azonban kiemelni, hogy az iparág előtt továbbra is komoly szakmai kihívások állnak.

Ez is érdekelhet: Húsevő gyilkossá változtatják a legbékésebb gombákat is ez a gén

A Futurism cikke szerint a Baylor College of Medicine tudósai azonban a Nature Biotechnology című tudományos folyóiratban publikáltak egy kutatást, amellyel szerintük meg lehet fejteni a kódot, ami azt szabályozza, hogyan lehet biztonságosan irányítani ezeket a módosított géneket, illetve be- és kikapcsolni őket.

Az emlőssejtekben a génexpresszió szabályozásának képessége kulcsfontosságú a biztonságos és hatékony génterápiákhoz és a génfunkciók feltárásához

– írják a tudósok a tanulmányukban.

A közlemény továbbá kiemeli, hogy a kutatók módosították azon RNS-molekulákat, amelyeknek eredetileg az a „dolguk”, hogy a beteg által igényelt terápiás fehérjét előállítsák.

Az RNS-molekula egy másik részében, a stop-jel (amely gátolja a fehérje szintézisét) közelében módosították az RNS egy részét, hogy az kötődjön a tetraciklinhez, az FDA által jóváhagyott antibiotikus gyógyszerhez, amelyet általában az akné kezelésére használnak.

Amikor ez az adott RNS-rész tetraciklinhez kötődik, a stop-jel úgyszólván eltűnik, és az RNS a kívánt terápiás fehérjét termeli a páciens szervezetében.

Az RNS ilyen jellegű módosítása megkerül egy olyan problémát is, amely a génexpresszió szabályozását megnehezítette: a szervezet ugyanis gyakran idegen testként támadja a terápiás fehérjéket.