Az ESA egy nemrégiben kiadott közleményében ismertette az EnVision-küldetés előtt álló extrém nehézségeket. A kihívások listájának élén bolygószomszédunk forró, sűrű légköre áll, amely szén-dioxidból és kénsavgőzökből áll, így a Naprendszerünk legforróbb bolygója.
Ez azt jelenti, hogy az ügynökségnek részletes tervre lesz szüksége a Vénusz légkörében való biztonságos szörfözéshez, hiszen ha ezt nem fejlesztik ki alaposan, az űrszonda egy pillanat alatt elolvad, akár csak egy mályvacukor.
Az ügynökség egy aerofékezési módszer kifejlesztésén dolgozik, amelynek lényege, hogy az űreszköz jelentősen lelassul, hogy pályáját a bolygó légkörének belső pereme fölé csökkentse. A jármű a tervek szerint ebben a szakaszban próbál meg minél több információt gyűjteni az alatta lévő bolygóról. Ha pedig minden a terv szerint halad, az EnVision ezt a folyamatot több ezer keringési pályán keresztül ismétli majd meg.
Thomas Voirin, az EnVision tanulmányi vezetője szerint az űreszköz a lehető legjobb képek készítése érdekében akár 150 kilométerrel a Vénusz felszíne fölé is le fog tudni szállni, amihez a bolygó ellenséges légkörének ellen kell állnia. Ennek érdekében az ESA mérnökei különböző anyagokat és bevonatokat tesztelnek, hogy megvédjék az űrhajó kényes műszereit.
Számítások szerint a 2030-as évek elején érkezik a Vénuszra, ami csak néhány évvel a NASA 2029-re tervezett nagyszabású DAVINCI küldetésének indítása után lesz, amely egy orbitert és egy leszállószondát is magában foglal.
Tekintettel a két ügynökség közötti számos korábbi együttműködésre – és a küldetések időzítésére – valószínűleg már most is folyamatosan egyeztetnek.