boldog nő a kék ég előtt

A tudatosság, a belátás, a kapcsolódás, és a cél kitűzése a pszichológiai jóllét négy pillére egy új tanulmány szerint. De ez mit is jelent pontosan, és mit tehetsz értük?


A világjárvány által súlyosbított, egyre növekvő mentális egészségügyi problémákkal szemben ez a 4 – a psyblog cikke alapján gyűjtött − pillér mindenkinek segíthet a lelki jólét javításában, megtartásában.

Ez a 4 pillér:

  • a tudatosság
  • a belátás
  • a kedvesség és az együttérzés megtapasztalása kapcsolatainkban
  • és a saját motivációink és értékeink megértése

Dr. Cortland Dahl, a tanulmány elsőszámú szerzője is azt mondja:

Az egészséges elmének vannak olyan tulajdonságai, melyekről nem is tudjuk, hogy edzhetők, és úgy gondolunk rájuk, mintha természetünkbe lennének kódolva. Pedig ezek a tulajdonságok erőfeszítéssel alakíthatók, változtathatók.

A tudatosság

A tudatosság növelése például segít a pozitív érzelmek növelésében, a stressz és a figyelemelterelődés csökkentésében. A tudatosság javításának egyik gyakori és bevált módja a meditáció. Ez azonban a különböző gyakorlatok hatalmas skáláját jelenti, teszi hozzá Dahl:

Meditációval különböző pilléreken edzheted az elmédet, amelyek túlmutatnak a tudatosságon vagy a hálaadás gyakorlatain.

A belátás

hint\u00e1z\u00f3 boldog n\u0151

Fotó: Camilo Contreras / unsplash

A belátás művelése arról szól, hogy kíváncsiak legyünk a saját előítéletes gondolatainkra és véleményünkre

− magyarázta Richard Davidson professzor, a tanulmány társszerzője.

Ha megkérdőjelezed a saját feltételezéseidet és előítéleteidet, annak nagy szerepe lehet a mai társadalomban tapasztalható megosztottság gyógyításában.

​Hogyan indulj neki?

Íme pár gyakorlat, amivel elkezdheted:
  • kérdezd meg, hogy kinek milyen dolgok adnak értelmet az életnek
  • próbálj ki mindfulness-gyakorlatokat
  • szerezz önismeretet az absztrakt gondolkodáson keresztül
  • a kedves cselekedetek fokozzák a boldogságot
  • az együttérzés is jótékony pszichológiai hatással bír

A figyelmetekbe ajánljuk