Az Egyesült Királyság reklámozási alapelveivel foglalkozó hatóság, az Advertising Standards Authorit (ASA) kimondta, hogy a fizetett együttműködések hirdetésekor szigorúan tilos a különféle filterek használata. Így megtarthatják hitelességüket - írja a BBC.
A megszerkesztett fotók és videók a különféle kozmetikumok, szépségápolási termékek hatását befolyásolhatják.
Az ASA a már tavaly júliusban elinduló #filterdrop kampányra lett figyelmes, amelyet az Egyesült Királyságban élő Sasha Pallari kezdeményezett. A brit sminkmester, arra kérte az influencereket és gyártókat, hogy a hirdetést tartalmazó posztjaikban tüntessék fel, ha filtereket használtak. A fiatal nő akciója úgy néz ki bevált, hiszen a hatóság az ő felhívásának köszönhetően hozta meg a döntést a törvényről, amit a héten már hatályba is léptettek.
Sashának három fő célja volt ezzel:
- a fiatal lányok ne függjenek a filterektől, vállalják saját magukat a hibáikkal együtt
- közösségi média hírességeinek nyilatkozniuk kell arról, hogy használtak-e szűrőt a kozmetikumok népszerűsítése során
- távolítsák el Instagramról azokat a filtereket, amelyek az arcot teljesen megváltoztatják
Az ASA a törvény meghozatala előtt vizsgálódni kezdett az ügyben, így két céget vett górcső alá. A Skinny Tan Ltd., valamint a Tanologist Tan barnítótermékek reklámjait figyelték meg az Instagram-sztorikban és arra jutottak, hogy a posztok rendkívül félrevezetőek. A csodás barnulást ígérő hirdetésekben eltúlozták azt a hatást, amelyre a termékek valóban képesek.
A törvényt megszegő influencereknek el kell távolítaniuk a hirdetéseket, amelyeket a későbbiekben már korrigálással sem posztolhatnak újra.
„Ezen a területen végzett munkánk továbbra is a szabályok ismertségének növelésére és az influencerek támogatására szolgál, különféle iránymutatásokkal és eszközökkel, amelyekre az influencereknek szükségük lehet a hirdetéseik megfelelő megjelenítéséhez"
– olvasható az ASA közleményében.