Egy átfogó kampány keretei közt az ország turisztikai ügynöksége arra kéri a turistákat, hogy legyenek egy kicsit kreatívabbak, és ne mindenki ugyanazt a levendulamezőkön és hegycsúcsokon pózoló képet ossza meg a közösségi médiában.
Az ügynökség az unalmassá vált fotók ellen egy #DoSomethingNewNZ akciót is indított, hogy az utazók legyenek egy kicsit kreatívabbak, amikor a természeti kincsekben gazdag országba utaznak. Mindezt egy helyi népszerű komikus, Thomas Sainsbury népszerűsíti a YouTube-on, ahol a közhelyes turistákat füleli le.
„Észrevettük, hogy mindenhol ugyanazok a képek vagy mesterkélt pózok jöttek elő újra és újra, bárhol készültek. Annyi fantasztikus dolog van Új-Zélandon a népszerű trendeken kívül"
– mondta a helyi turisztikai menedzser, Bjoern Spreitzer.
Az ország nem titkolt célja, hogy a belföldi turizmust is fellendítse ezzel, hiszen a helyieknek már a fülén jön ki a közösségi médiában pörgő helyszínek; ám felkeltheti az érdeklődésüket, ha olyat látnak, ahol még nem jártak.
Ráadásul, akik tényleg egyedit tudnak mutatni képeiken, azok akár 500 dolláros belföldön beváltható utazási utalványt nyerhetnek.