Megtanulta, hogy nem árt, ha tudja előre egy film végét, mielőtt nekifog.
A Disney úgy vágott neki az újkori Star Wars-trilógiájának, hogy nem volt egy konkrét terv, mi lesz az első, második és harmadik filmben majd. J.J. Abrams szabad kezet kapott többé-kevésbé, hogy elindítson egy történetet. A második filmre érkező Rian Johnson pedig abba az irányba csavarhatta a történetet, amerre szerette volna.
Az ő filmje pedig annyira merőben új irányokba vitte a szériát, hogy a rajongók egy kisebb, de hangos faxisa valóságos bosszúhadjáratot folytatott a film és annak alkotói ellen, elképesztő anyagi és kritikai sikere ellenére. Végül a harmadik filmre úgy alakult, hogy visszahozták Abramst, hogy fejezze be a történetet, amit elkezdett.
Most a Collider megkérdezte tőle, hogy szerinte hiba volt-e ekkora szabad kezet adni a rendezőknek, ahelyett, hogy egy három filmes tervvel mennek neki Reyék sztorijának. Mivel ő a televízió világából érkezett, elmondta, hogy ahhoz volt szokva, hogy sorozatoknál a dolgok folyamatosan változnak, szóval nem érdemes tervezgetni, amivel a Lost rajongói nem biztos, hogy egyetértenek.
Ugyanakkor a film kudarcából megtanulta ő is, mennyire fontos történetmesélésnél, hogy az ember tudja pontosan előre, hova is fog kifutni a története.
Sose tudhatod, mi fog történni, de a saját káromon megtanultam, hogy fontos, hogy legyen egy konkrét terved, mert hanem nem tudod, mit is vezetsz fel. Nem tudod, mit emelj ki, mire hívd fel jobban a figyelmet. Mert ha nem tudod a történet elkerülhetetlen végét, pont annyira vagy csak jó, mint a legutolsó jeleneted, vagy vizuális effekted, vagy poénod. Fontos, hogy tudd, hova is vezet a történet a végén.