Mi is írtunk már a a Florian Reuter által vezetett német startupról, a Volocopterről, amely két éve elkészítette az első prototípusát a VoloCity nevű repülő taxinak, majd tavaly a prototípus sikeresen fel is szállt.
Most 11 évnyi fejlesztés, számtalan iteráció és több mint 1500 tesztrepülés csúcspontjaként a végleges, teljes méretű prototípus is a magasba emelkedett a németországi Bruchsalban – írja a Robb Report. A repülés, amelyre valójában tavaly decemberben került sor, jelentős mérföldkövet jelent a vállalat számára.
Ez pont az a lökés, amire szükségünk van, amikor a kereskedelmi célú indításig tartó verseny utolsó szakaszába lépünk
– írta a vállalat a közleményben.
Összefoglalva: a VoloCity légitaxi 18 rotorral és 18 elektromos motorral van felszerelve a gerendaszerkezet tetején, amelyeket kilenc újratölthető akkumulátor táplál. A Volocopter szerint a rövid, nagyvárosi kirándulásokra tervezett, közel hangtalan repülőgép akár 22 kilométert is képes megtenni 100 kilométer per órás sebességgel.
Ráadásul a vállalat szerint a VoloCity akkumulátorai körülbelül 5 perc alatt kicserélhetőek, ami drasztikusan csökkenti a fordulóidőt, és lehetővé teszi a repülőgép folyamatos használatát.
A járműben a pilóta mellett egy utas fog elférni. Egyelőre még pilótaengedélyhez kötött, de később önvezető járművet is szeretnének belőlük gyártani.
Ráadásul a Volocopter azt reméli, hogy a VoloCity sorozatgyártású modellje a 2024-es párizsi olimpiára már üzemképes lesz, és a turistákat szállíthatja majd a városon belül.