A „kollekció“ az Axiom Extravehicular Mobility Unit (AxEMU) nevet kapta, az elkészült változatot idén októberben, Milánóban mutatták be. A szkafander kialakításán a Prada tíz alkalmazottja több éven keresztül dolgozott. A végeredmény nemcsak praktikus, de letisztult is lett: az alapvetően fehér ruha egyes részeit (alkar, deréktáj, hátizsák) piros csíkok díszítik, könyöknél és térdnél pedig szürke betéteket helyeztek el. A piros árnyalatú csík egyébként nem véletlen, hiszen a márka Linea Rossa szemüvegein is ez a design látható – írja a Robb Report.
Ez is érdekelhet! Az űrben teljesen más ízűek az ételek, mint a Földön
A ruha elkészítéséhez új varrástechnológiát és anyagokat dolgoztak ki. Az elsődleges szempont kétségtelenül a funkcionalitás volt: a nemtől és mérettől függetlenül viselhető űrruha képes ellenállni a hőnek, ahogy megvédi viselőjét az extrém hidegtől és a holdi portól is.
A sisak napellenző része véd a Nap sugárzása ellen, a szintén egyedi tervezésű kesztyű és csizma pedig lehetővé teszi a Hold felszínén történő sétát, akár nyolc órán át.
A NASA 30 napos Artemis III misszióját a jelenlegi tervek szerint két év múlva indítja el, és ha minden jól megy, négy asztronauta léphet a Hold felszínére. Ha a küldetés sikeres lesz, az 1972-es Apollo űrprogram óta először járhat ember a Holdon.
Ajánljuk figyelmedbe! 55 éve landolt az Apollo 11 a Holdon – 6 tény a világ legveszélyesebb küldetéséről
A határok feszegetése a vállalat egyik értéke, ami tökéletesen tükrözi a Prada márka szellemiségét és szüleim elképzelését. Büszke vagyok az eredményre, amit elértünk a ruhával kapcsolatban, amely csak az első lépés az Axiom Space-szel való hosszútávú együttműködésünkben
– fejtette ki a márka marketingigazgatója, Lorenzo Bertelli, aki Miuccia Prada, a divatház fő divattervezőjének fia és az alapító Mario Prada ükunokája.