Egy technológiai startup beperelte a McDonald's-ot, azt állítva, hogy az óriáscég hamis reklámot folytat ellenük.
A nemrég indított per a Kytch nevű kaliforniai székhelyű technológiai startup révén érkezett, amely egy olyan eszközt hozott létre, ami lehetővé teszi a fagylaltozók tulajdonosai számára, hogy távolról felügyeljék és irányítsák készülékeiket, és hozzáférjenek a diagnosztikához. A Kytch azt állítja, hogy ezzel az eszközzel a tulajdonosok „megelőzhetik a meghibásodásokat, mielőtt a gép hibát észlelhetne". A McDonald's finoman szólva sem rajong a Kytch megoldásáért.
Keresetében a Kytch azzal vádolja a gyorsétteremóriást, hogy e-maileket küldött a McDonald's franchise-tulajdonosoknak, amelyekben azt tanácsolta, hogy ne használják a Kytch termékét, figyelmeztetve őket, hogy az biztonsági kockázatot jelent, és hogy használata sértheti a gépek garanciáját. A Kytch nem ért egyet az állítássokkal, és 900 millió dolláros (321 milliárd dollár) kártérítést követel a McDonald's-tól, amely szerintük hamis reklámot használt a cégük lejáratására és rágalmazására.
A kereset a Taylor Company-t, a McDonald's fagylaltgépek fő szállítóját is célba veszi. A Kytch azzal vádolta a McDonald's-ot, hogy monopóliumot biztosít a Taylornak a gépek és javításuk felett, azt állítva, hogy a két vállalat kéthetente megbeszéléseket tartott, amelyek a Kytch technológiájának másolásával foglalkoztak. A Kytch azt állítja, hogy ez a versenyellenes megállapodás a McDonald's és a Taylor között több millió dolláros bevételt termel a Taylor és franchise-forgalmazói hálózata számára.
A Kytch alapítói eközben az Insidernek azt mondták, hogy a McDonald's helyrehozhatatlanul tönkretette az üzletüket.
A McDonald's képviselői az Insidernek elmondták, hogy a Kytch panaszaiban felsorolt biztonsági tanúsítványok nem felelnek meg azoknak a követelményeknek, amelyeket a vállalat az éttermeiben lévő berendezésekkel szemben támaszt. A McDonald's kitartott azon állításai mellett is, hogy a Kytch szoftvere bizonyos forgatókönyvek esetén sérülésekhez vezethet, és azt mondta, hogy a startup panaszai alaptalanok.
Bár ez a konkrét per új, a McDonald's gyakran elromló gépei miatti nyilvános felháborodás nem az. A dühös vásárlók évek óta árasztják el panaszaikkal a McDonald's-ot és a közösségi médiát, magyarázatot követelve a fagylaltkészülékek gyenge teljesítményére. A közfelháborodás olyannyira elhatalmasodott, hogy a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság tavaly állítólag úgy döntött, hogy közbelép és vizsgálatot indít.
Még egy weboldal is létezik, amely a McBroken nevet viseli, és kizárólag azzal foglalkozik, hogy nyomon követi, melyek azok a mekis fagyigépek, amelyek épp nem működnek az Egyesült Államokban.
Forrás: Gizmodo