magánrepülő
Shutterstock

A nagyvállalatok vezetőinek eszük ágában sincs lemondani a magánrepülőkről, sőt

Úgy tűnik, a válság nem nagyon érinti, az éghajlatváltozás meg nem nagyon érdekli őket.

Az Airbus Corporate Jets (ACJ) tanulmánya szerint a magánrepülőgép-tulajdonosok a magasabb üzemanyagárak és az infláció ellenére is tovább repülnek – írja a Robb Report.

Az Egyesült Államokban a magánrepülőgépes utazások száma 2022 első nyolc hónapjában 2,76 millióra növekedett, azaz 12,3 százalékkal haladta meg a 2019-es, járvány előtti időszakot.

A vállalati utazók nagymértékű növekedését látjuk

– mondta Benoit Defforge, az Airbus Corporate Jets vezérigazgatója.

A vállalat a Wing X légi közlekedési alkalmazás adatait használta fel a növekedés idei mértékének meghatározásához, miközben interjút készített 54 S&P 500-as tőzsdei vállalat vezetőjével, valamint a 47, 500 millió dollár feletti árbevétellel rendelkező vállalkozások vezetőivel.

Shutterstock

Az ACJ tanulmánya szerint az általuk megkérdezett vállalatok 65 százaléka használ manapság rendszeresen magánrepülőket üzleti célokra, míg körülbelül egyharmaduk a világjárvány idején kezdte el használni a gépeket.

A vezetők többsége a gépek használatának elsődleges okaként az alkalmazottak jólétére való „nagyobb figyelmet" említette. Mások a magánrepülőgépek praktikusságát emlegették, amelyek a fokozott munkatermelést szolgálják, emellett voltak, akik a magánrepülőgépek javuló fenntarthatósági mutatóit nevezték meg.

Hetvennégy százalékuk azt mondta, hogy a következő két évben nagyobb mértékben tervezi az üzleti repülőgépes utazást, és minden harmadik válaszadó „drámai" növekedéssel számol az utazások kapcsán. A magánrepülővel nem rendelkező vállalatok vezetőinek több mint háromnegyede válaszolta azt, hogy a megnövekedett használat idén arra ösztönözheti őket, hogy bérlés vagy kártyaprogramok használata helyett vásároljanak egyet. A vezetők szerint a jelenleg magánrepülővel rendelkező vállalatok kilencven százaléka fontolóra venné, hogy a következő öt év során új repülőgépet vásároljon.

Egy másik felmérés szerint idén 700 új repülőgépet adtak át; 2032-ig pedig további 8500 új repülőgépet gyárthatnak 274 milliárd dollár értékben. A becslések szerint a nehéz/nagy repülőgépek a szállítások 38 százalékát teszik majd ki, a közepes repülőgépek 26 százalékát, a kis repülőgépek pedig 36 százalékát.

Emellett a következő öt évben a meglévő flotta 17 százalékát lecserélhetik vagy kiegészítik új repülőgépekkel.

A felmérés szerint az eladások 64 százaléka Észak-Amerikából származik, míg 15 százalék Európából és 10 százalék az ázsiai térségből.


A figyelmetekbe ajánljuk