Louis Vuitton-üzlet

Hiába a válság, a luxusmárkák bevételei folyamatosan emelkednek

Úgy tűnik, hogy a luxuspiacra való befektetés a válság ellenére is kifizetődőnek bizonyul.


Az iparág három legnagyobb szereplőjének részvényei emelkedni kezdtek a széles körű gazdasági bizonytalanság és a geopolitikai nyugtalanság közepette. A francia cégcsoport, az LVMH részvényei 1,4 százalékkal emelkedtek, a Richemont részvényeivel 0,6 százalékkal, a Hermès részvényeivel pedig 1,4 százalékkal kereskedtek.

Az LVMH erős harmadik negyedéves eredményeket tett közzé, és kijelentette, hogy a növekedés ugyanabban az ütemben folytatódik, mint bármikor.

Bernard Arnault luxusipari óriáscégének bevétele nagyjából 54,8 milliárd dollár (23 ezer milliárd forint) volt 2022 első kilenc hónapjában, ami 28 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Az eladások fellendülése azt jelzi, hogy a vásárlók még ilyen viharos időkben sem veszítették el étvágyukat a csúcskategóriás designer árucikkek iránt.

Az LVMH szerint az európai, amerikai és japán eladások az év eleje óta ugrásszerűen megnőttek a helyi ügyfelek folyamatos keresletének és a nemzetközi utazások fellendülésének köszönhetően. A jól szituált amerikaiak az Egyesült Királyságban és Európában is kihasználták a dollár erősségét, és drága árucikkeket vásároltak.

Bár egyes elemzők attól tartanak, hogy a luxusszektor sötétebb idők elé nézhet, az LVMH bízik a jelenlegi növekedés folytatásában és a tehetős ügyfélkör rugalmasságában.

A luxus nem az általános gazdaság helyettesítője

– mondta Jean Jacques Guiony, az LVMH pénzügyi igazgatója.

Guiony megjegyezte, hogy az órák és ékszerek különösen jól teljesítettek az elmúlt kilenc hónapban. A kategória 23 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és mintegy 7,3 milliárd dollár (3 ezer milliárd forint) bevételt hozott. Illetve hozzátette, hogy ezek a termékek különösen jól teljesítenek inflációs környezetben, mivel megtartják az értéküket. Kiemelte azt is, hogy a Tiffany & Co-nál az ezüst ékszerek helyett inkább az arany ékszereket választották a vásárlók.

(RobbReport)

A figyelmetekbe ajánljuk