A nemsokára Magyarországon is termelő kínai BYD luxuskategóriás elektromos autót dobott a piacra, de mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki szeretne egyet.
Néhány hete végigfutott a teljes magyar sajtón a hír: a világ legnagyobb elektromosautó-gyártó cége, a BYD hazánkban, méghozzá Szegeden építi meg első európai üzemét. Noha azt egyelőre nem tudni, pontosan mely típusok gurulnak majd le a szegedi gyártósorról, a BYD azóta is az érdeklődés középpontjában van itthon.
Ez is érdekelhet: Ebből a 7 kocsiból kerül ki a 2024-as Év Autója
Most azonban nem magyarországi gyárával, hanem egy igazi autócsodával került be a hírekbe a cég – írja az IFLScience.
A BYD – mely a tavalyi évben a Teslát megelőzve a világ legnagyobb elektromosautó-ipari vállalata lett – ugyanis a napokban bemutatta a Yangwang U9 fantázianévre hallgató modelljét, amely minden autórajongót garantáltan lázba hoz majd.
Az új BYD.
Hogy miért? Nos, az U9 egészen elképesztő paraméterekkel rendelkezik, különösen annak fényében, hogy teljes mértékben elektromos meghajtású.
Az 1300 lóerős sportautó 2,36 másodperc alatt eléri a 100 km/h-s sebességet, emellett 310 km/h körüli végsebességre képes.
Ezeket az adatokat nem egy Ferrari vagy Lamborghini megirigyelné, de felmerül a kérdés: nem fog túlmelegedni az elektromos motor ilyen igénybevétel mellett? A BYD szerint nem, ugyanis a legmodernebb technológia fogja szabályozni az autó hőháztartását.
Az új modell nem pusztán gyors, de igen esztétikus is. A sportos, tekintélyt parancsoló külsőhöz elegáns, karbonszálas belső kialakítás társul.
Bármilyen színben jól mutat.
Az U9-es modell a BYD Yangwang nevet viselő luxusautó-kategóriájába tartozik, így nem meglepő módon az ára is igencsak borsos: mai árfolyamon körülbelül 85 millió forintot kérnek el érte.
Az autó várhatóan még idén nyáron forgalomba kerül.
A BYD pedig halad tovább világhódító útján. A cég nem tekint vissza olyan gazdag múltra, mint európai versenytársai, mindössze harminc éve alapították, ráadásul a vállalat eleinte újrahasznosítható akkumulátorok gyártásával foglalkozott. Mára tehát piacvezető lett az elektromosautó-gyártók között, ami válaszlépésre készteti az európai és nyugati kormányokat: adminisztratív eszközökkel próbálják elejét venni a BYD terjeszkedésének. Mindeddig hiába.