A lista első két helyét ugyanazon gyártó modelljei vezetik, ám az első és a második helyezett között óriási szakadék van.
Az európai újvillanyautók kategóriájában még mindig magasan vezet a Tesla.
Az idei év első felében a Tesla Model Y lett a legjobban keresett villanyautó Európában, melyből mintegy 139 ezer darabot adtak el ezév januárja és júniusa között.
Az eladások száma is növekedett, a tavalyi év azonos időszakához mérten idén majdnem kétszer annyit adtak el a Model Y-ból.
A második helyet is a Tesla foglalja el. A Model 3 néven futó elektromos autó több mint 43 ezer eladással zárta a félévet. 42 ezer feletti értékesítéssel a harmadik helyen a Volvo XC40 áll, a terméket pedig 42 ezernél valamivel kevesebb eladással a VW ID.4 követi a listán. Az ötödik helyet a VW ID.3 szerezte meg magának, körülbelül 35 ezer értékesített autóval – számol be róla a Haszon.
A PhoneBázis kiemeli, az előző év azonos időszakához képest a Tesla piaci részesedése 1,53 százalékról 2,82 százalékra nőtt, így a cég egy 1,3 százalékos növekedést könyvelhetett el. A 116 elektromos autókat gyártó márka közül a Teslának sikerült a legnagyobb növekedést produkálnia.
A szép eredményhez minden bizonnyal az is hozzájárult, hogy a cég az Egyesült Államok és Kína mellett Európában is jelentősen csökkentett árain. Számokban mérve az Egyesült Királyságban például 8000 fonttal (körülbelül 3,5 millió forinttal), Németországban pedig mintegy 9100 euróval (szintén majdnem 3,5 millió forinttal) lettek olcsóbbak villanyautóik. Bár a csökkentett árak is megalapozták a sikert, a megugró eladásoknak van egy másik magyarázata is.
A németországi helyi termelés kezdetét követően az autók növekvő elérhetősége és az árcsökkentések magyarázzák a Tesla gyors növekedését. Azt is fontos megjegyezni, hogy a Tesla világszerte az elektromos járművek szinonimájaként él az emberek fejében, és egyre többen váltanak elektromos gépjárművekre.
– nyilatkozta Felipe Munoz, a JATO Dynamics globális elemzője a márka sikerességét illetően.
Olvass erről is! A techóriások vezetői rettegnek a mesterséges intelligenciák fejlődésétől
Bár a Tesla csökkentett árain, modelljei azért közel sem mondhatók a legolcsóbbaknak. Olcsóságot tekintve júniusban a Mitsubishi Space Star vezette a magyar újautópiacot, ennek az ára csupán 4,4 millió forint volt. Hozzá kell tenni, hogy az ár csak a modell fehér színű Entry verziójára volt érvényes, melyből például hiányoznak olyan, sokak számára fontos funkciók, mint a légkondi vagy a rádió.
Olcsóságot tekintve a második helyen két autó osztozott: a 4,9 millió forintos Kia Picanto és a májusban még 5,8 millió forintba kerülő Hyundai i10. Előbbi járműnek egyébként év eleje óta cirka 200 ezer forinttal növekedett az ára. A holtversenyt a Dacia Sandero követi a harmadik helyen, ezt a villanyautót „mindössze” 5,3 millió forintért lehetett hazavinni.
Ne hagyd ki! 5 perc alatt feltölthető akkumulátor kerülhet a Teslákba
Németh János, a Skoda magyarországi márkaigazgatója szerint a kedvezőbb árak ellenére a magyarok többsége nem vásárol ennyiért új autót. Így a hazai forgalomba helyezési statisztikák között például egyik modell sem szerepel. Németh úgy látja, a hazai ügyfelek 5 millió forintért inkább 3-4 éves, komfortosabb, használt járműveket vesznek. Ekkora keretből új autót maximum hitelre vesznek a magyarok.
A marketingigazgató hozzátette, az utóbbi időben megfigyelhető egyfajta árháború a gyártók között, több cég is elkezdte leárazni termékeit. Ez a trend azzal magyarázható, hogy az eddigikeresleti piac átfordult kínálatiba, tehát megnőtt a verseny a vevőkért.