Egy neon Facebook-logó

A Facebook felhasználóinak száma megalakulása óta alapvetően felfelé növekszik. A vállalat szerdán azonban arról számolt be, hogy a napi userek negyedéves száma először csökkent világszerte, valamint a vártnál alacsonyabb reklámnövekedésről beszéltek, ami miatt a részvények nagyjából 20 százalékkal bezuhantak.


A hatalmas részvényárfolyam-csökkenés, amely azonnal elsöpörte a nagyjából 200 milliárd dolláros piaci értéket, azt mutatja, hogy a Facebook Meta vállalati márkanévváltása nem elég ahhoz, hogy elterelje a befektetők figyelmét a közösségi média alaptevékenységének problémáiról.

Az Instagram és a WhatsApp felhasználói növekedése lényegében stagnált az elmúlt negyedévben, a Facebook-alkalmazás pedig napi 1 millió felhasználót veszített Észak-Amerikában, ott, ahol a legtöbb pénzt a reklámokon keresztül keresi a cég.

Ez a visszaesés a Facebook napi felhasználóinak általános csökkenéséhez vezetett globálisan, amit a vállalat szóvivője megerősített.

Az előző negyedévi 1,93 milliárdról 1,929 milliárd napi felhasználóra történő visszaesés valószínűleg azt tükrözi, hogy a Facebook egyre kevésbé releváns a fiatalok körében.

A Meta azonban még mindig nyereséges: csak tavaly közel 40 milliárd dolláros profitot termelt, főként reklámokból. De a Reality Labs, a Quest VR headsetért, a VR-szoftverekért, a hamarosan megjelenő AR-szemüvegekért és más, a metaversummal kapcsolatos kezdeményezésekért felelős részleg milliárdokat veszít.

A Meta még mindig nem hozta nyilvánosságra a Quest eladásainak számát, bár egy harmadik fél becslései szerint ez a szám valahol 10 millió darab körül van. A befektetőkkel folytatott szerdai eredménybeszélgetésen Zuckerberg elmondta, hogy a Meta következő VR headsetje még idén megjelenik, és az árspektrum „felső határán" lesz.

Egyértelműen kijelentette, hogy az elkövetkező években növelni kívánja a Reality Labs-re fordított kiadásokat, és hogy az AR és a VR kombinációját tartja a következő nagy számítástechnikai platformnak. Egyértelmű, hogy a Meta előtt álló legnagyobb probléma most a közösségi média üzletág, amely ezeket a beruházásokat fizeti.

Forrás: The Verge

A figyelmetekbe ajánljuk