Egy ember nyomkodja az iPhoneját.

Az Apple végül több olyan alkalmazásba is betehet hirdetéseket, amelyek előre telepítve vannak az iPhone-on és más Apple-eszközökön, például a Térképek, a Könyvek és a Podcastok nevű appokba.


A Bloomberg újságírója, Mark Gurman jelentése szerint az Apple belsőleg tesztelte a keresőhirdetéseket a Térképek nevű alkalmazásokban, amelyek ajánlásokat jeleníthetnek meg, amikor éttermekre, boltokra vagy más közeli üzletekre keresünk rá.

Az Apple már most is hasonló hirdetési modellt valósít meg az App Store-ban, mivel a fejlesztők fizethetnek azért, hogy alkalmazásukat egy adott keresőoldalon reklámozzák. Ahogy Gurman megjegyezte, a hirdetések a Térképekben ugyanígy működhetnének, a vállalkozások fizetnének azért, hogy a keresési találatok tetején jelenjenek meg, amikor a felhasználók bizonyos keresőkifejezéseket írnak be.

Gurman úgy véli, hogy az Apple a Podcastok és Könyvek-alkalmazásokban is bevezethetne hirdetéseket. Ez potenciálisan lehetővé tenné a kiadók számára, hogy az egyes alkalmazásokon belül hirdetéseket helyezzenek el területeken, vagy fizessenek azért, hogy tartalmaik előrébb kerüljenek a keresési eredményekben. A Térképekhez hasonlóan a Podcastok és a Könyvek jelenleg reklámmentesek.

És míg az App Store-ban, a Keresés lapon már most is vannak hirdetések, Gurman arra számít, hogy az Apple kiterjeszti a hirdetéseket a Today lapra és az alkalmazások letöltési oldalaira, ami egybevág a 9to5Mac, az Apple Insider és a MacRumors korábbi jelentéseivel.

Gurman megemlíti az Apple TV Plus-on is megjelenő hirdetések lehetőségét, és azt mondja, hogy a vállalat dönthet úgy, hogy létrehoz egy alacsonyabb árú, reklámokkal támogatott szintet, amit a Netflix és a Disney Plus is valószínűleg be fog vezeteni az év végéig. Jelenleg az Apple TV Plus csak 4,99 $/hó (1927 forint) értékű, reklámmentes előfizetési csomagot kínál.

Az Apple először 2016-ban vezetett be hirdetéseket az App Store-ban, illetve a Részvények és News appokban is megjeleníti a javasolt alkalmazásokat.

Az Apple azon lépése, hogy több hirdetési helyet kínál az App Store-ban – és potenciálisan a Térképekben, a Podcastokban és a Könyvekben – azt jelezheti, hogy a vállalat még jobban ki akarja terjeszteni a reklámüzletágát.

Májusban az Insider egy jelentéséből kiderült, hogy Eddy Cue, az Apple szolgáltatásokért felelős vezető alelnöke állítólag az Apple szolgáltatási üzletágának átszervezését tervezi, hogy nagyobb figyelmet fordítson a streamingre és a hirdetésekre. Az Apple szóban forgó üzletága – amely a reklámokat és a különböző előfizetéseit foglalja magába – az elmúlt negyedévben 12 százalékkal növelte bevételeit.

Forrás: The Verge


A figyelmetekbe ajánljuk