AGTZ Twin Tail

Mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk, ha szeretnénk ezt a cserélhető karosszériájú sportautót

Az 1960-as évek végének egyik különleges motorsport-fejlesztése adta az ihletet a lengyel-olasz koprodukcióban készülő sportkocsihoz. Az AGTZ Twin Tailből összesen 19 darab fog készülni, írja a Vezess – de vajon mi indokolja a negyedmilliárd forintos árcédulát?


A lengyel La Squadra és az olasz Zagato együttműködésében készülő AGTZ Twin Tail több szálon is kapcsolódik az Alpine-hoz. Az új modell a francia gyártó kultikus A110-esét veszi alapul, az alacsony példányszámú sportautó koncepciója viszont egy másik Alpine-tól, az A220-as versenyautótól származik.

Az 1960-as években az Alpine mindent megtett annak érdekében, hogy összejöjjön az áhított győzelem Le Mansban, emiatt pedig gyors egymásutánban több versenyautót is építettek – többek között az A220-ast. Sajnos az 1968-ban elkészült nyújtott farokrészű megoldás nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ezért a gyártó 1970-ben úgy döntött, lerövidíti a modell hátsó karosszériaelemét, és Le Mans helyett a rallyzásban próbál vele szerencsét.

Ez az átalakítás ragadta meg az egyébként különleges sportautók importjával foglalkozó La Squadra fantáziáját. Ők a Zagatóval karöltve megterveztek és megépítettek egy egyedi karosszériacsomagot, amely cserélhető formában tartalmazza a hosszú és a rövid farrészt is. A kialakítás része az A220 emeletes fényszóróját idéző megnyújtott orr is.

A két cég összesen tizenkilenc példányban készíti el az autót, az ár pedig várhatóan 650 ezer eurónál, 249 millió forintnál indul majd. Ez igen meredeknek tűnhet annak függvényében, hogy az Alpine A110 azonos teljesítményű alapverzióját már kevesebb mint 60 ezer euróért, 23 millió 700 ezerért megvehetjük – igaz, ahhoz nem járnak cserélhető karosszériaelemek.

A figyelmetekbe ajánljuk