Emberek egy irodában dolgoznak.

Az elmúlt évtizedben a vállalatok humánerőforrás-felelősei világszerte egyetértettek abban, hogy a munkahelyi siker egyik kritikus eleme az érzelmi intelligencia-szint. Az érzelmi intelligencia (EQ) a szakértők szerint a munkahelyi siker fontos előrejelzőjévé vált, sok esetben felülmúlva a technikai képességeket, sőt a magas IQ-t is. Az alábbi cikkben négy olyan tulajdonságot mutatunk be, amelyet a munkáltatók kifejezetten keresnek egy alkalmazottban.


1. Átláthatóság

A HR-esek a jelentkezők értékelésénél olyan embereket keresnek, akik hitelesek – olyanokat, akik a valódi önmagukat mutatják. Az alkalmazottak és a vezetők körében egyaránt előfordulhat az a tendencia, hogy nehéz helyzetekben elrejtőznek, visszahúzódnak, elzárkóznak vagy álarcot öltenek magukra.

És ez az álarc elrejti azt, hogy kik is ők valójában. A jól működő csapatokban az emberek olyan beszélgetéseket és interakciókat folytatnak, amelyek az érzelmek teljes skáláját mutatják, jó és rossz időkben egyaránt.

Ők integritással, érzelmi őszinteséggel, a visszajelzésekre való nyitottsággal közelítenek meg egy adott témát, és nemcsak a saját érzéseikre figyelnek, hanem azokéra is, akikkel együtt dolgoznak.

2. Rugalmasság

A prioritások szinte minden vállalatnál és munkahelyen változnak. A főnökök azokat az embereket akarják a csapatban tudni, akik hajlandóak az árral együtt haladni egy-egy átmenet során. A szóban forgó alkalmazottakban megvan a rugalmasság a bizonytalan és kiszámíthatatlan helyzetek kezeléséhez, ami a magas EQ jellemzője.

3. Irányítás

A csapatok kialakításakor olyan embereket keresnek, akik jól kezelik az érzelmeiket. Ez az erősség az érzelmi intelligencián belül az önmenedzselés (vagy önszabályozás) alá tartozik, és legalább egy ilyen személyiség a legtöbb jól teljesítő csapatban megtalálható.

Az önmenedzselés mögötti kérdést könnyű megérteni, de nehéz kivitelezni: Képes-e egy személy úgy irányítani az érzelmeit és a viselkedését, hogy pozitív eredményeket érjen el? Azok az emberek, akik kontrollálják érzelmeiket, elősegítik a biztonságos, tisztességes és megbízható kapcsolatok kialakulását.

4. Empátia

Az emberek vonzódnak azokhoz, akik empátiát gyakorolnak. Az olyan csapatot, ahol az egyének empátiát tanúsítanak egymás iránt, erős személyes kapcsolatok és együttműködés jellemzi. A csapattagok átgondolják kollégáik körülményeit, megértik kihívásaikat és frusztrációikat, és tudják, hogy érzelmeik éppoly valóságosak, mint a sajátjaik. Ez segít a perspektíva kialakításában, és nyitottá teszi a csapattagokat arra, hogy segítsenek egymásnak.

Forrás: Inc.com

A figyelmetekbe ajánljuk