A párizsi Diadalív.

A francia főváros 180 kilométernyi kerékpársávot akar létrehozni.


Párizst évtizedek óta úgy ismerik, mint egy zsúfolt, forgalmas, de mégis romantikus metropoliszt. A pandémia után a város azonban sokkal zöldebbé szeretne válni.

A városháza nemrégiben bejelentette, hogy 2026-ra "100 százalékban kerékpározhatóvá" akarja formálni Párizst. A terv szerint a francia fővárosban 250 millió eurót fektetnének a kerékpáros infrastruktúrába, drasztikusan növelve (és javítva) a város kerékpár-barát jellegét.

És pontosan mire költenék ezt a pénzt? A válasz egyszerű: a kerékpáros-kultúra fejlesztésére. Összesen 180 kilométernyi szegregált sávot fektetnek le, valamint 450 kilométernyi új útvonalat alakítanak ki. A terv a "corona pistes" ("korona sávok"), azaz a világjárvány idején létrehozott 60 kilométernyi kerékpárutat is véglegesítené. Mindezek tetejébe a város 130 ezer új parkolóhelyet is létrehozna a kerékpárosok számára.

A gyakorlati fejlesztéseken túl Párizs a helyiek kerékpározáshoz való hozzáállását is szeretné megváltoztatni. Új utcakódexet vezetnek be, amely elsőbbséget biztosít a kerékpárosoknak, a villamosoknak és a buszoknak a közlekedési lámpáknál, valamint a város mind a 20 kerületében pedig önjavító kerékpárműhelyeket alakítanak ki. Emellett nagyszabású kampányt indítanak a gyermekek kerékpár-oktatására.

Ez a legújabb kezdeményezés csak egy a sok terv közül, amelynek nem más a célja, minthogy Párizs környezetbarátabbá váljon. A 2024-es olimpiai játékok megrendezésére készülve a város kiterjedt faültetési programot indított, és bejelentette, hogy az első négy kerület teljes területéről kitiltja az autókat.

Forrás: TimeOut

A figyelmetekbe ajánljuk