A globális felmelegedés piacát próbálta így meglovagolni a cég.
A legabszurdabb és legszégyenteljesebb környezetvédelmi díjat osztották ki Svájcban. Az Alpok Kezdeményezés évente arra kéri az embereket, hogy szavazzanak három környezetszennyező, felesleges és értelmetlen termékre. A díjnál a fő szempont az volt, hogy miért kerülnek egyáltalán ezek az áruk Svájcba, amikor több ezer kilométerről hozzák be őket, és bárhol megkapsz egy teljesen hasonlót (vagy jobbat), csak jóval környezetkímélőbben.
Az idei díj Ördög Köve-díj várományosai között volt egy üveg savanyúuborka, amelyet több mint 18 ezer kilométerről, Vietnamból szállítottak Svájcba, valamint egy Peruból származó gránátalma volt, amelyet Egyiptomban dolgoztak fel, mielőtt Svájcba érkezett volna repülővel. Az abszolút esélyes harmadik nevezett pedig a kanadai Berg ivóvízmárka, akik grönlandi úszó jégtáblákból termel ki jeget és azt szállítja el palackozásra. A palackozott vizet aztán áthajóztatják az Atlanti-óceánon, ahol kamionokra rakodják őket, majd Európán át Svájcba viszik.
A papírforma nem borult és a hatezer fős szavazást torony magasan a Berg nyerte, akik tényleg képesek a pusztuló jégtáblákból kereskedni, mindezt ráadásul még elképesztően környezetszennyezően is.
A svájci forgalmazó, a Manor bolthálózat már bejelentette, hogy az idén úgy döntöttek, többé nem árulják a Berg és más külföldi vízmárkák termékeit . Elmondásuk szerint, nagyon komolyan veszik a vásárlóik és a közönség visszajelzését. Úgy tűnik viszont, hogy a cégnek előtte nem okozott problémát, hogy olyan ásványvizet kell forgalmaznia, ami 9600 kilométerről jött az országba.
(Menafn)