Egy Nike-cipő alakú neonszobor.

Már a cipők sem a régiek: virtuális lábbeliket fog árulni a Nike

A Nike a legnagyobb sportruházattal foglalkozó márka a világon, most azonban új üzletbe kezd: virtuális lábbeliket fog árulni.

December 13-án a Nike Inc. bejelentette, hogy felvásárolta a virtuális tornacipőket és gyűjthető tárgyakat készítő RTFKT-t. Miután alig két héttel ezelőtt megnyitotta a Nikelandet a Robloxon, ez a ruházati óriáscég második nagy lépése, amellyel megalapozza metaversumbeli jelenlétét.

A 2019-ben alapított RTFKT a 2021-es NFT-boom során ugrott meg. Az NFT-k, vagyis a non -fungible tokenek (nem helyettesíthető tokenek) lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy a blokkláncon keresztül nyomon követett, egyedi digitális tárgyakat vásároljanak és adjanak el. Az NFT-k bármilyen digitális tárgyak – ruházati cikkek, rajzok, animált GIF-ek, dalok vagy videojátékos gyűjtemények – lehetnek. Ezek általában ritka, egyedi vagy korlátozott számú digitális „termékek”, a tulajdonosokat pedig a blokklánc igazolja.

A Brandessence piackutatása az NFT tranzakciók 328%-os növekedéséről számolt be 2021 első felében és harmadik negyedévében.

Februárban az RTFKT több online művésszel közös virtuális tornacipőtervet adott ki. Hatszáz pár fogyott el hét perc alatt, és 3,1 millió dollárt (közel 1 milliárd forint) hozott a konyhára. Márciusban az RTFKT az Atarival együttműködve egy korlátozott példányszámú, Atari-témájú virtuális tornacipőt készített. Novemberben pedig összeálltak Takashi Murakami digitális művésszel, a CloneX NFT divatkollekció részeként pedig 20 000 3D-s avatárt adtak el. Most pedig a Nike is beszállt a buliba.

Az RTFKT felvásárlása egy teljesen új bevételi forrást és piacot nyit a sportruházati-óriás számára.

A terv az, hogy továbbra is arra biztatják a felhasználókat, hogy a Metamask pénztárcák (biztonságos kriptotárolók, amelyek lehetővé teszik a blokklánc által hitelesített cserét) segítségével vásároljanak NFT tornacipőket, melyeket az RTFKT és a Nike látnokai terveztek, és amelyek virtuális világokban és játékokban jelennek meg.

Forrás: The Manual


A figyelmetekbe ajánljuk