A cég egy volt dolgozója állt elő a vádakkal, számtalan belsős anyagot is szivárogtatva a sajtónak. Állítja, a Facebook tisztában van vele, hogy káros, de minél károsabb, annál több bevételt szerez.


Múlt héten a Washington Journal kiszivárogtatta a Facebook egyik belső kutatását, amiből kiderült, hogy a cég pontosan tudja, mennyire káros a terméke. Most elállt az anyagok szivárogtatója, Frances Haugen, aki tavalyig a vállalatnál dolgozott, egy interjúban pedig kiteregette a Facebook szennyesét. Korábban a Pinterestnél és a Google-nél is dolgozott, és állítja, a Facebook sokkal rosszabb ilyen szempontból, mint a többi nagy közösségi oldal.

Haugen a „polgári integritás" nevet viselő részlegnél dolgozott, ami a téves információk felszámolásáért felel a platformon. Az amerikai elnökválasztások után viszont a cég felszámolta ezt a részleget, mert úgy érezte, letudta a dolgot. Pláne, hogy állítása szerint a Facebook tudatosan tesz minket dühösebbé, ugyanis ebből van a legtöbb bevétele. A saját kutatásaik ugyanis azt mutatták, hogy a düh az az érzés, ami a leginkább kommentelésre készteti az embereket, ezért az algoritmus is az olyan tartalmakat részesíti előnyben, amik gyűlöletkeltőek és megosztóak.

A Facebook rájött, hogy ha változtat az algoritmuson, hogy biztonságosabb legyen mindenki számára, akkor az emberek kevesebb időt töltenek majd az oldalon, kevesebb reklámra kattintanak, ők meg kevesebb pénzt fognak termelni.

Ennek egyenes következménye elmondása szerint az is, hogy főleg a negatív politikai reklámok dominálják az oldalt. Mint mondta, azokkal lehet a leginkább előre kerülni az algoritmusban, ami arra készteti a kampányokat, hogy több negatív reklámot posztoljanak. A számaik alapján az mozgósítja a legtöbb embert.

Állítása szerint belső kutatások azt is mutatják, hogy az Instagram boldogtalanabbá teszi a gyerekeket, ami miatt mégtöbb időt töltenek a platformon, az egész pedig egy ördögi kör. Ami persze az Instagramnak jó. Ezt az Instagram vezetője tagadta azóta, állítja, belső kutatásaik szerint pont, hogy sok gyereknek segít az Instagram. Egyébként a cég nemrég vetette el a negatív visszhang miatt Instagram Kids nevű, gyerekeknek tervezett Instagram-verzióját.

Haugen egyébként elmondja, hogy nincs emögött az egész mögött rosszindulat a cég, vagy a dolgozók részéről, szimplán a magasabb profit nagyobb felelőtlenségre készteti őket. Emiatt viszont az oldalon terjengő fake newsnak csak egy részét szűrik, egyáltalán nem kapacitáshiányból adódóan.

(Forrás: Gizmodo)


A figyelmetekbe ajánljuk