Maga Mark Zuckerberg jelentette be hétfőn, hogy a Facebook számos új funkciót vezet be a közeljövőben. Ugyan nyíltan nem kommunikálta a Facebook-vezér, de nyilvánvalóan a rövid időn belül óriási népszerűségre szert tevő Clubhouse sikerét csorbítaná.

Zuckerberg ugyanis elsősorban az hangalapú tartalmakon tervez egy erősebb ráncfelvarrást, amelyben az írásos kommunikáció mellett már az élő beszédben is változatosabb lenne a kínálat. Mindezt különböző Facebook-csoportokban tennék elérhetővé, ahol lehetőség nyílik majd új, élő audioszobákat (Live Audio Rooms) létrehozni. Mindez pedig a már említett Clubhouse ötletén alapulna: az audioszobák szervezői tematikus beszélgetéseket hoznak létre, amibe más felhasználók is becsatlakozhatnak hallgatóként, és megszólalóként, ha erre igényük van, és jelzik a szándékukat.

A Facebook akár már nyárra bevezetheti az új funkciót, ami egyes hírek szerint akár fizetős is lehet, amivel a tartalomgyártókat támogatnák majd.

Emellett két új audiós tartalmat is bejelentettek. Az egyik ismét egy sikeres alkalmazás, a TikTok szarvát törné le: a felhasználók rövid hangklipeket hallgathatnak a saját hírfolyamukon, amelyet a már jól ismert algoritmus húzna be. Ez lenne a Soundbites, amelyet bárki használhat majd, de itt is tervben van egy alapítványon keresztül történő kifizetés.

Facebook

A másik újdonság pedig a Spotify-jal közösen történne: a Facebook behúzza majd a Spotify tartalmait is, amik kifejezetten podcastek lesznek majd.

Mindezek már a jövőhéttől elérhetőek lesznek egy szűk körben teszt formájában, és egy-két hónapon belül az egész közösség számára is megjelennek majd az új funkciók.


A figyelmetekbe ajánljuk