Művész plakát fény
2020 rámutatott arra, hogy a művészeti világ mennyire sérülékeny. Kiderült, hogy többek között a stratégiai szemlélet és a piaci gondolkodás hiánya mennyire sebezhetővé teszi a kulturális szereplők életét. Erre a sebezhetőségre keresi az ellenszert az Art is Business Konferencia, amely nagyságrendileg az első nemzetközi esemény Magyarországon arról, hogyan működnek a forprofit és művészeti világ kapcsolatai.

2021. május 14-én és 15-én online formában vehetnek részt az érdeklődők a nyolc panelbeszélgetés köré épülő eseményen. Ezeken a paneleken a nemzetközi art-and-business világ neves menedzserei, valamint a hazai forprofit és kulturális élet meghatározó szereplői beszélnek arról, hogyan érdemes a kulturális életet piaci szemmel szemlélni, mit jelent ma a szponzoráció vagy épp a mecenatúr – írja az esemény közleménye.

Az eseményen – többek között – részt vesz Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary ügyvezető igazgatója, Török József, kockázatitőke-befektető, Harsányi Bence, a Momentán Társulat alapító tagja, Márton Katalin, a Praktiker Magyarország HR- és CSR-vezetője, Egri Gábor, a Müpa értékesítési és marketingigazgatója, Béres Attila, a Miskolci Nemzeti Színház igazgatója, Liptay Gabriella, a KPMG Magyarország marketing- és kommunikációsvezetője, Erdődy Orsolya, a Budapesti Fesztiválzenekar menedzserigazgatója, Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért felelős igazgatója, Daria Dodonova, a Magyar Telekom gazdasági-vezérigazgató helyettese és Orlai Tibor, az Orlai Produkciós Iroda vezetője.

„A konferenciát az Art is Business magazin működése során felgyülemlett tapasztalok átadása okán szervezzük meg. Fontosnak tartjuk a hazai gondolkodás formálását, ezért minél többeknek kívánjuk megteremteni a lehetőséget arra, hogy hasznos, új és előremutató tudást szerezhessenek a kulturális támogatás, szponzoráció, mecenatúra és befektetés területén. Azok a szakemberek, akik a konferencián felszólalnak, mind-mind gazdag tapasztalattal és stratégiai szemlélettel bírnak a maguk területén. Hiszünk abban, hogy érdemes rájuk figyelni, tanulni tőlük"

– mondta Balogh Máté András, az Art is Business Egyesület vezetője.

A konferencia több témakörből áll, amelyeket egy-egy nemzetközi és hazai szakember vezet fel. Ezen témák kifejtésében, kerekasztal-beszélgetések formájában vesznek részt fele-fele arányban vállalati és kulturális menedzserek, valamint művészek.

A kulturális szponzoráció napjainkban; Hogyan gondolkodnak a vállalatok?; A fundraising lehetőségei; A HR találkozása a kultúrával – Employer branding, felelős vállalati gondolkodás és a művészeti projektek; Az előadó-művészet és a mecénás gondolkodás; A színház és a kulturális szponzoráció; A képzőművészet és a pénz – Miért hasznos a vállalat számára a vizualitással való együttműködés?; A jövő kihívásai – A kultúra miért segíti a vállalatok hosszú távú brandfejlődését?

Előadók

  • Arnold István, a Summa Artium igazgatója,
  • Batta Barnabás, MITTE stratégiai igazgatója,
  • Bérczi Linda, a Budapest Art Mentor program és a Budapest Art Week vezetője,
  • Béres Attila, a Miskolci Nemzeti Színház igazgatója,
  • Debreczeni Mónika, a Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet birtokigazgatója,
  • Daria Dodonova, a Magyar Telekom gazdasági-vezérigazgató helyettese,
  • Egri Gábor, a Müpa értékesítési és marketing igazgatója,
  • Erdődy Orsolya, a Budapesti Fesztiválzenekar menedzserigazgatója,
  • Eöyüs Endre, a Mastercard Magyarországért felelős igazgatója,
  • Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary ügyvezető igazgatója,
  • Gáspár Anna, a Manna Produkció vezetője,
  • Harsányi Bence, a Momentán Társulat alapító tagja,
  • Kepecs Gábor, az Aegon Magyarország felügyelőbizottsági tagja és az Aegon Díj alapítója,
  • Ledényi Attila, az Art Market Budapest igazgatója,
  • Légrádi Gergely, az Oppenheim Ügyvédi Iroda partnere és az Eszínház alapítója,
  • Lerch Zoltán, a Schneider Electric HR-igazgatója,
  • Liptay Gabriella, a KPMG Magyarország marketing- és kommunikációs vezetője,
  • Márton Katalin, a Praktiker Magyarország, HR- és CSR-vezetője,
  • Mondik Gábor, a Kreatív Európa, Kultúra alprogram vezetője,
  • Orlai Tibor, az Orlai Produkciós Iroda vezetője,
  • Palya Bea, tréner, énekes, dalszövegíró,
  • Perjési Péter, az Intelligent Power Solutions Kft ügyvezetője,
  • Rozgonyi-Kulcsár Viktória, a Jurányi Inkubátorház vezetője,
  • Salgó András, a BMW Group Magyarország kommunikációs vezetője,
  • Szinai Ádám, a CIB Bank PR-és kommunikációs vezetője,
  • Török József, kockázatitőke-befektető

Nemzetközi előadók között találjuk Szántó Andrást (USA), Andrew Hetheringtont (Írország), Helen Coopert (Nagy-Britannia), Heidi Lehmuskumput (Finnország) valamint Emma Stenströmöt (Svédország).

A konferencia vezetője: Veiszer Alinda

A szervezők vállalati és művészeti menedzserek és magánemberek mellett a felsőoktatásban részt vevő hallgatókat is várják. A teljes program itt olvasható.


A figyelmetekbe ajánljuk