A Facebook és a Ray-Ban által közösen tervezett "Ray-Ban Stories" nevű okosszemüveget 299 dollárért (kb. 89 ezer forint) vásárolhatjuk meg és 20 különböző stíluskombináció közül választhatunk.


A tegnapi nap folyamán mutatták be hivatalosan a két óriáscég közös tervezésű okosszemüvegét, de a látványtervek és a legtöbb technikai specifikáció, már a premier előtt kiszivárogtak.

A szemüveg miniatűr kamerával rendelkezik, amely képes fotókat és videókat készíteni, és közvetlenül a telefonra küldeni. Az eszköz a kis beépített hangszórók segítségével zenelejátszásra vagy telefonhívások fogadására is alkalmas. Az új terméket a Facebook a "kalandok megosztásának" új módjaként reklámozza, így a felhasználók "jelen lehetnek a barátaikkal, a családjukkal és a körülöttük lévő világgal" – írja a Business Insider

A Facebook szemüvegével kapcsolatban - bár a Ray-Ban klasszikus wayfarer dizájnját használja -, máris az adatvédelmi aggályok merültek fel.

A Buzzfeed munkatársa, Katie Notopoulos arról számolt be, hogy kísérletezett azzal, hogy fekete szalaggal takarja el az okosszemüveg fehér kamerafényét, amely akkor kapcsol be, amikor a szemüveg elkezd felvételt készíteni. Alex Himel, a Facebook Reality Labs AR-ért felelős alelnöke elmondta neki, hogy a kamerafényt kifejezetten azután adták hozzá, hogy a vállalat konzultált adatvédelmi csoportokkal, és a szemüveg megbabrálása a termék szolgáltatási feltételeinek megsértését jelenti.

A közösségi médiaóriás egy egész mikrooldalt hozott létre, amelyet a szemüveg adatvédelmi irányelveinek szentelt.

Az okosszemüvegek mostantól online és kiválasztott kiskereskedelmi üzletekben kaphatók az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Kanadában, Írországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban. A szemüveg indulóára 299 dollár (89 ezer forint).

A figyelmetekbe ajánljuk