Az exkluzivitás fenntartása érdekében a divatház az elmúlt két évben közel 50 százalékkal emelte táskáinak árát.
Az Egyesült Királyságban a Chanel a világjárvány kezdete óta negyedszer emelte meg a táskáinak árát, több ezer fontot rátéve a jellegzetes steppelt darabokra. Igaz, a luxusmárkák körülbelül évente egyszer emelik az áraikat, de alig két év alatt a Chanel expenzívebb kiegészítői mostanra olyan drágák lettek, mint egy Birkin-darab.
Classic Flap
Vegyük például a márka Classic Flapjének pályáját, amelynek ára 2020 márciusa előtt 4620 font volt. 2020 júniusában aztán 5.300 fontra emelkedett, majd októberben 5.550 fontra, 2021 júliusára pedig 5.780 fontra, az e havi árkiigazítással pedig már 6.630 fontra. Ez 40 százalékos növekedést jelent a táska járvány előtti értékéhez képest.
Míg az ilyen jellegű árváltozásoknak általában az anyag- és munkaerőköltségekhez van köze, a Chanel kijelentette, hogy legutóbbi (15,5 százalékos!) emelése inkább az exkluzivitás fenntartására és a viszonteladói piac óriásainak védelmére irányul.
A Chanel által bevezetett számos új kezdeményezés mellett egy új vezérelv is bevezetésre került – egyelőre még csak Koreában –, amely korlátozza a vásárlók által beszerezhető táskák számát. A Hermès, a Rolex vagy a Louis Vuitton-termékekhez hasonlóan a vásárlók évente csak egy Classic Flap és egy Coco Handle táskát vásárolhatnak.
A kvótarendszeren túl a márka elkezdte lecserélni a hitelesítési kártyákat technikai hitelesítési lemezekre, így a Chanel darabok nehezebben csúsznak be a luxus viszonteladói piacra, ahol a márka nem tudja ellenőrizni a felkínált termékeket, azok állapotát és az értékesítés módját.
Bár ezek az agresszív emelések elriaszthatják azokat az ügyfeleket, akik kizárólag a viszonteladás céljából vásárolnak, a Chanel megújította a garanciaprogramját is, és egy évről öt évre bővítette az utógondozási ajánlatát.