nő táskával
A legtöbb gyűjtő álma, hogy olyan darabokat szerezzen, amelyek garantáltan felértékelődnek az idő múlásával. A Rebag pedig összegyűjtötte, hogy megkönnyítse a luxuscikkek között válogatók dolgát.

A leginkább használt táskákban, órákban és egyéb kiegészítőkben utazó online platform a legújabb jelentésében részletesen bemutatja, hogy mely márkák és luxuscikkek teljesítenek a legjobban a viszonteladói piacon.

Az adatok, amelyek a Rebag Clair (Comprehensive Luxury Appraisal Index for Resale) árképző alkalmazás jóvoltából származnak, bemutatják az elmúlt évek drámai változásait a kiskereskedelemben, ahogy azt is, hogy mire lehet számítani a jövőben.

Ami a kézitáskákat illeti, a Hermès termékei vezetik a listát. A francia luxusház hőn áhított gyűjtői darabjai – mint például a szinte elérhetetlen Birkin – átlagosan a kiskereskedelmi értékük 90 százalékát megőrzik. A második helyen a Louis Vuitton végzett, amelynek monogramos táskái az értékük 80 százalékát tartják meg, míg a harmadik helyen a Chanel végzett 75 százalékos értékállósággal.

A klasszikusan drága darabok közül a Gucci GG Marmont matelassé bőr szupermini táskája újonnan 1100 dollárba, azaz nagyjából 350 ezer forintba kerül, és a kiskereskedelmi árának 79 százalékát tartja meg.

Gucci

Az órák és a finom ékszerek földjén a Van Cleef & Arpels uralkodott, amelynek darabjai átlagosan 95 százalékban megtartják kiskereskedelmi értéküket. A világ legismertebb óramárkája, a Rolex következik a sorban, amelynek csuklós ékszerei a kezdeti ár 82 százalékát tartják meg. A Cartier által tervezett darabok pedig a 74 százalékot érik el a viszonteladói piacon.

Nem meglepő, hogy az óra, amely a Rebag szerint biztosan busás hozamot hoz, a ritkaságszámba menő Rolex Oyster Perpetual Cosmograph Daytona. Az adatok szerint a viszonteladói készpénzértéke a becsült kiskereskedelmi ár 144 százaléka. A Rolex csúcsterméke rendre brutális összegekért kel el a használtóra-piacon.

Rolex

Ami a kiegészítőket illeti, a kártyatartók és a borítéktáskák (pochette) tűnik a legjobb választásnak: az eredeti kiskereskedelmi ár 102, illetve 97 százalékát tartják meg. A márkákat tekintve a Louis Vuitton kiegészítői teljesítenek összességében a legjobban, őket követi a Saint Laurent és a Chanel. A Rebag szerint a legbölcsebb befektetés az LV 745 dolláros három az egyben Kirigami Pochette, amely 99 százalékban megtartja értékét.

Louis Vuitton

A jövőre nézve a Rebag azt jósolja, hogy a Tiffany & Co. darabjainak értéke a vezetőváltásnak és a megújult marketingnek köszönhetően szárnyalni fog (sokat tett az ügyért Jay-Z és Beyoncé marketingkampánya). Az órák tovább menetelnek a másodlagos piacon, ami annak köszönhető, hogy a kézzel készített svájci órák kínálata nem felel meg a jelenlegi keresletnek.

(Robb Report)

A figyelmetekbe ajánljuk