Már csak a Saint Lauren és a Brioni gyárt egyedül szőrmét a Kering portfóliójából.


Bár a nagy márkák új kollekcióit idén erősen dominálta a szőrme, több nagy cég is úgy döntött már korábban, hogy nemet mond az állati szőrmére, helyette pedig kegyetlenségmentes alternatívák felé fordul. A Burberry, a Versace és a Channel például teljesen leállt velük.

Most két újabb nagy márka csatlakozott hozzájuk, a Kering ugyanis bejelentette, hogy sem az Alexander McQueen, sem a Blanciaga nem gyárt többet valódi szőrméből. Ez utóbbinál nem lesz nehéz, jelenlegi művészeti vezetőjük korai munkáit leszámítva ugyanis sok éve nem használtak már egyetlen új darabjukhoz sem. Most viszont céges szabállyá vált, szóval nem is szabad.

Az anyavállalatuk egyébként korábban már a Guccinál és a Bottega Venetánál is bevezette hivatalos szabályként, hogy nem használhatnak többé szőrmét korábban. Így már csak a Saint Laurent és a Brioni maradt a Kering utolsó két márkája, ami még mindig gyárt szőrméből. De a trendet követve valószínűleg idővel ők is átállnak az alternatívákra, mint a konglomerátum többi nagy márkája.

Főleg biztosra vehető ez annak fényében, hogy egyre többet invesztálnak környezetkímélő és állatbarát alternatívákba. Például a Mylo nevű cégbe többek között, ami például egy gombafajtával képes tökéletesen helyettesíteni bőrt. Úgy tűnik, a Kering komoly lehetőségeket lát az ilyen új technológiákban.

(Forrás: Dazed)


Friss

Nicolas Lefaudeux

Az univerzum valójában egy önmagát tanulmányozó mesterséges intelligencia?

Microsoftnál dolgozó fizikusok úgy gondolják, hogy az univerzum egy önállóan tanuló gép.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS
A figyelmetekbe ajánljuk