Az utóbbi években a nagyvárosok tartozékai lettek az elektromos rollerek. Azt gondolhatnánk, hogy a széleskörben használt közlekedési eszköz mostanában terjedt csak el, pedig nem: több mint 100 éve is közlekedtek hasonló járművekkel.


Az úgynevezett Autopedeket az első világháború alatt kezdték el gyártani, spórolás végett. A motorizált rollerek lényegesen kevesebbet fogyasztottak a drágának számító benzinből, mint az autók vagy a motorok. Nem véletlen, hogy hamar el is terjedt a lakosság körében. Az új eszköz elérte a 35 kilométer per órás végsebességet, és a használata rém egyszerű volt.

Sildrome

A kuplungot a kormányrúd előretolásával lehetett bekapcsolni, kikapcsolni pedig a kuplung hátrahúzásával, ami egyben fékezte is az eszközt. A kormányon található gázkar pedig a sebességet szabályozta.

motoros roller

Sildrome

A motoros változat kinézetre nem sokban különbözött a ma ismert elektromos rollerekétől: a 2 db 25 centiméter átmérőjű abroncs között volt egy lapos felület, ahol állni lehetett. A motor pedig az első kerék felett volt.

motoros roller

Sildrome

A motor egy négyütemű, 155 köbcentis, egyhengeres változat volt, egyetlen karburátorral és egy kisméretű kipufogóval, ami hangtompítós volt. 1,5-ös lóerője pedig bőven elég volt az akkori korban jellemző utakra.

motoros roller

Sildrome

Azonban az Autoped hiába volt évekig népszerű a lakosság körében, a két világháború között már kezdett kimenni a divatból a jólét és az egyre olcsóbbá váló autók miatt. Az eredeti gyártó, az Autoped Company 1921-ben befejezte a gyártását, amit még egy évre átvett a német Krupp cég, mely egy erősebb verziót dobott a piacra, de az érdektelenség miatt 1922-ben teljesen leállt a motorizált rollerek gyártása.

(Forrás: Sildrome)

Friss

Ezek voltak a legröhejesebb kísérletek az elmúlt évben

Idén is átadták az Ignobel-díjat, a Nobel-díj inverzét, a tudományos világ legnevetségesebb kísérleteiért. Behéliumozott aligátorét is nyertek egyet.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS

A figyelmetekbe ajánljuk