A szorongás a testünk reakciója a stresszre. Ez a nyugalom pontos ellentéte. A szorongás normális része az életnek, de ha nem dolgozzuk fel a feszültséget egészséges módon, akkor az agyunk éjjel-nappal pörögni fog. És amikor a tünetek eluralkodnak rajtunk, úgy érezzük egy végtelen spirálba kerültünk.


Alvásproblémák 

A szorongás harc vagy menekülj üzemmódba helyez. Az agyad amigdala nevű része túlhajtásba kezd, és azt mondja, hogy a túlélésre kell koncentrálnod. Ám túlélési üzemmódban nem alszunk jól. Sok minden okozhat álmatlanságot, de a szorongás okozta álmatlanság különlegessége, hogy az agyunk folyamatosan pörög valamin, és egyre rosszabb és rosszabb helyzeteket képzelünk el. Ezek a cikázó gondolatok pedig egyértelműen megakadályoznak minket abban, hogy jól aludjunk.

Étkezési szokások megváltozása

A túlevés és az alultápláltság egyaránt a szorongás enyhítésére tett kísérlet jele. Bár az érzelmi okokból történő evés gyakori, és nem mindig jelent problémát, ennek ellenére érdemes lehet foglalkozni azokkal az érzésekkel, amelyek a szokások megváltozását okozzák.

Szétszórtság 

Amikor harc vagy menekülés üzemmódba kapcsolunk, a puszta létfontosságú dolgokra koncentrálunk, hogy boldoguljunk. Ezért az agyunk nem akar olyan dolgokkal foglalkozni, mint például, hogy hová tettük a kulcsunkat, vagy hogy mi a neve annak az embernek, akivel épp most találkoztunk. Így ami esetleg buta viselkedésnek tűnik, az valójában egy szorongáskitörés lehet.

Libidó csökkenés 

Elég nehéz kedvet kapni egy kis szerelmeskedéshez, ha ezernyi aggasztó gondolat jár az agyunkban.

Ingerlékenység

Az agyunk is hajlamos kifogyni a türelemből, amikor túlélési üzemmódban van. Ráadásul a harci ösztönünk extra védekezésre késztethet, így előfordulhat, hogy sűrűbben vagyunk ingerlékenyek.

(Bustle)


A figyelmetekbe ajánljuk