depresszió

A depresszió elszívhatja az energiánkat, üresnek és fáradtnak érezhetjük magunkat. Ez pedig az élet minden területén megnehezít a mindennapjainkat. Vannak azonban apró lépések, amelyekkel jobban kontrollálhatjuk érzéseinket, ezzel javítva az általános közérzetünket. Ebből gyűjtöttünk össze négyet!


A ma az nem egyenlő a holnappal

A mai hangulat, érzelmek vagy gondolatok nem tartoznak a holnaphoz. Ha ma nem sikerült kikelned az ágyból vagy elérned a céljaidat, ne feledd, hogy nem vesztetted el a holnapi lehetőséget, hogy újra megpróbáld. Attól, mert vannak kevésbé aktív napjaid nem leszel rossz ember. Kulcsfontosságú az elfogadása annak, hogy bár néhány nap nehéz lesz, ezzel párhuzamosan néhány pedig nagyszerű.

​A részletek értékelése egy nagy általánosítás helyett

A depresszió negatív érzelmekkel árnyalhatja a visszaemlékezéseket. Lehet, hogy azon kapod magad, hogy csupán arra az egy dologra összpontosítasz, ami rosszul sikerült, ahelyett, hogy a sok jó dologra koncentrálnál. Igyekezd meggátolni a túlzott általánosítást és próbáld felismerni a jót. Akár le is írhatod, mik voltak az adott napban jók, illetve rossz tapasztalatok.

A kiérdemelt jutalmazás

Minden cél megérdemli az elismerést, s minden siker megérdemli az ünneplést. Amikor elérsz egy célt, tégy meg mindent, hogy elismerd saját magad, és ne szégyelld megjutalmazni sem. Lehet, hogy nincs kedved tortával és konfettivel ünnepelni, ami nyilván érhető, de egy pohár bor vagy esetleg egy újabb ruha felérhet ezzel. Ne felejtsd el, saját sikereid elismerése nagyon erős fegyver lehet a depresszió ellen.

A napi rutin igenis segít

Ha a depresszió tünetei megzavarják a napi rutinodat, egy szelíd menetrend felállítása segíthet abban, hogy úgy érezd ura vagy a helyzetnek. De ezeknek a terveknek természetesen nem kell szigorúan egy egész napot feltérképezniük. Koncentrálj inkább azokra az időszakokra, amikor a legszervezetlenebbnek vagy legszétszórtabbnak érzed magad.

Ezek a tippek természetesen nem oldanak meg mindent, de egyes stratégiák beépítése sokat segíthet.

A figyelmetekbe ajánljuk