nő napozik a homokban

A barnulást elősegítő élelmiszerek nem drágák és mindenhol elérhetőek, ráadásul még egészségesek is.


Itt a nagy hőség, a nyári ruhadarabok azonban kétségkívül lebarnult bőrön mutatnak a legjobban. Mit tegyünk, hogy ne teljen hetekbe, mire elérjük a kívánt színt?

Arra derült fény, hogy bizonyos ételösszetevők gyorsítják a barnulást. Ráadásul a káros sugárzásnak is kevesebb ideig teszed ki a bőröd, ha az ő segítségükkel napozol, olvassuk a Vince cikkében.

Megmutatjuk azt a két élelmiszercsoportot, amelyek fogyasztásáról ne feledkezz meg, ha szép napbarnított testszínre vágysz. Ráadásul finomak és könnyűek is, szóval minden szempontból kiváló nyári csemegék.

​1. Béta-karotin tartalmú élelmiszerek

s\u00e1rgar\u00e9pa

Fotó: David Holifield / unsplash

A béta-karotinból állítja elő a máj az A-vitamint. Ez a vitamin elengedhetetlen az egészséges hajhoz és bőrhöz. A tudomány még nem adott pontos választ arra, hogy pontosan hogyan segíti a barnulást, de próbáld ki, működik!

​Az alábbi élelmiszerekben található sok B-vitamin:

  • sárgarépa
  • édesburgonya
  • kel

​2. Likopinban gazdag élelmiszerek

paradicsom

Fotó: Rodion Kutsaev / unsplash

Bár a likopin is egy karotin, de nem vesz részt az A-vitamin szintézisében. Oly módon segíti a barnulást, hogy a nap UV-sugárzásával szemben nyújt védelmet, mutatta ki egy 2011-es tanulmány. A likopin egyébként a paradicsom és a bogyós gyümölcsök színanyaga.

​Ezekben az élelmiszerekben van sok likopin:

  • paradicsom
  • csipkebogyó
  • görögdinnye
  • vérnarancs


A figyelmetekbe ajánljuk