A brit szupermarketekben kapható szinte minden pezsgő eladása visszaesett a meredek áremelkedés miatt.
A pezsgő piaca elapadt Nagy-Britanniában, miután a pezsgő ára az egekbe szökött, ahogy a megélhetési válság elharapódzott. Az új adatokból kiderül, hogy ennek következtében az Egyesült Királyság szupermarketjeiben kapható pezsgők közül szinte mindegyiknek visszaesett az eladása.
Az adatok azt mutatják, hogy a pezsgők idén jelentősen drágultak. A Veuve Clicquot, a Moët, a Bollinger és a Laurent-Perrier átlagára 14 százalékkal, 15 százalékkal, 12 százalékkal és 12 százalékkal emelkedett - literenként 54,90, 48,89, 54,08 és 52,91 fontra. A Veuve esetében ez literenként 6,68 font emelkedést jelent.
A Veuve Clicquot piaci részesedése 16,7 százalékát veszíti el. A Grocer ágazati magazin jelentése szerint a brit ivók vagy a megfizethetőbb pezsgőre, vagy más pezsgőfajtákra váltottak. A Veuve Clicquot 16,7 százalékot veszített piaci részesedéséből, 7 millió fonttal 35,1 millió fontra esett vissza.
A Moët & Chandon 10,7 százalékkal 51,1 millió fontra esett vissza. A Bollinger 16,2 százalékkal 24,4 millió fontra, a Laurent-Perrier pedig 7,3 százalékkal 25,9 millió fontra esett vissza. A jelentésből kiderül, hogy a Taittinger 700 ezer fonttal tudta növelni értékét, de ez csak az átlagár 10 százalékos emelkedésének köszönhető.
A megfizethetőbb pezsgőmárka, a Lanson, amelyet idén átlagosan 43,43 font/liter áron értékesítettek, 10,7 százalékkal 36,3 millió fontra növelte értékét, bár ez elsősorban az árak emelkedésének köszönhető, az eladások mindössze 2,8 százalékkal nőttek.
A jelentés azt követően készült, hogy néhány brit pezsgőtermelő fellendült, amikor a sussexi borok saját hivatalos megjelölést kaptak, amelynek célja, hogy garantálja minőségüket és földrajzi származásukat. A különleges státusz odaítélésének célja, hogy a sussexi borokat, amelyek között számos pezsgőfajta is megtalálható, a Champagne-ban, Riojában és Toscanában termelt borokkal egyenrangúvá tegyék.
(Forrás: Telegraph)