red apple fruit on blue surface

Rengeteg olyan ételt ismerünk, amiket nyersen, főve, esetleg sütve is elfogyasztunk, akadnak azonban olyan élelmiszertípusok is – és itt most nem feltétlenül a húsokról beszélünk –, melyek esetében szinten ügyelnünk kell. Igen, még a gyümölcsök esetében is.



Rengeteg zöldség is van, amelyeknek a fogyasztása különféle okokból nyersen nem javallott. Meglepő módon a gyümölcsöknél is van ilyen, bár a lista jóval rövidebb.

Fekete bodza bogyója

Nagyon egészséges, de csak forralás után, például szörpként. Nyersen a mag és a levél egyaránt mérgező, sambunigrin glikozidtartalmuk miatt görcsöket és hányingert okozhatnak.

Alma

2022 májusában írtunk róla, hogy az 1866-ból származó mondást, miszerint a napi almafogyasztás olyan egészségügyi előnyökkel jár, hogy még az orvost is távol tartja, az Amerikai Orvosi Szövetség nemrég megcáfolta, és most itt egy újabb rossz hír.

Az alma gazdag antioxidánsokban és rostokban, ami a többség számára egészséges, aki viszont érzékeny rá, annál számos kellemetlen tünetet okozhat a puffadástól a gázképződésen át. Már a hámozással jóval könnyebben emészthetővé teheted a gyümölcsöt, az igazi megoldás azonban egy almakompót vagy almás sütemény.

(Vince)

A figyelmetekbe ajánljuk