4 édesítőszer, amivel tökéletesen helyettesítheted a cukrot

A cukor bevitelének csökkentése nehéz feladat, de mindenképp megéri az erőfeszítést. Szerencsére jó néhány, a természetben található édesítőszer valójában egészséges –alacsony a kalóriatartalmuk, alacsony a fruktóztartalmuk, és nagyon édes az ízük.


 Eritrit

Az eritrit szintén alacsony kalóriatartalmú édesítőszer, a cukoralkoholok csoportjába tartozik. Aggodalomra semmi ok, ugyanis csak a nevükben szerepel az alkohol, semmi közük nincs a szeszes italok alapját képező etil-alkoholhoz. Az cukoralkohol kategóriájába tartozó édesítők a cukrok (szénhidrátok) redukciójával képződő édes anyagok, amiket kémiai úton állítanak elő. Az eritrit természetes körülmények között gyümölcsökben fordul elő, ám a boltokban kapható por állagú változatot már ipari eljárással készítik. Az eritrit íze nagyon hasonlít a cukoréra, viszont van egy kis utóíze. Illetve nem szabad túl sokat fogyasztani belőle ugyanis hasmenést okoz.

Stevia

A stevia az egyik legnépszerűbb édesítőszer, amit a stevia rebaudiana nevű növény leveleiből nyernek ki. Dél-Amerikában egyébként már évszázadok óta használják édesítő és az egészségre gyakorolt jótékony hatásai miatt (csökkenti a magas vérnyomást és fenntartja az egészséges vércukorszintet). De miért édes? Mert rengeteg olyan vegyület található benne, amik több százszor édesebbek a sima cukornál.


Yacon szirup

A dél-amerikai Andokban őshonos yacon növény (inkagumó) gumójából állítják elő ezt a szirupot. A yacon szirup, csakúgy, mint a xilit, jót tesz a bélben dolgozó baktériumoknak, a benne található rostoknak köszönhetően pedig megakadályozza az emésztési problémákat.

Xilit

A xilit vagy másnéven nyírfacukor is egy cukoralkohol, édessége hasonló a cukoréhoz. Előbbi azonban nem károsítja a fogakat, vagyis ha ezt fogyasztod, akkor csökken a fogszuvasodás kockázata. Sőt, egyes kutatások szerint növeli a csontsűrűséget, vagyis megelőzi a csontritkulást. Ezenfelül pedig segíti a bél mikrobiom, vagyis a bélben élő baktériumok munkáját. Az eritrithez hasonlóan mindazonáltal nagy mennyiségű fogyasztása nem egészséges, hasmenést okozhat.

(Vince)

A figyelmetekbe ajánljuk