Egy sült csirke.

Az FDA (Food and Drug Administration) a múlt héten hivatalos figyelmeztetést adott ki, miután a TikTokon elterjedtek azok a videók, amelyeken emberek megfázásos gyógyszerrel (NyQuil) átitatott csirkét főznek – becenevén „álmos csirkét".


Sok felvételt azóta eltávolítottak, de azok számára, akiknek volt szerencsétlenségük belebotlani a trendbe, lehetetlen elfelejteni ezeket a furcsa videókat. Még akkor sem, ha az FDA nagyon-nagyon szeretné, ha elfelejtenéd.

Egy nemrégiben készült közösségi médiafelhívás arra ösztönzi az embereket, hogy csirkét főzzenek NyQuilben (paracetamol, dextrometorfán és doxilamin) vagy más hasonló OTC köhögés- és megfázás elleni gyógyszerben, feltehetően fogyasztásra

– írta az FDA hosszas közleményében.

Úgy tűnik, a NyQuil-csirkés videók nagy részét már leszedték, de egyes felvételek megmaradtak a közösségi médiaplatformon. Ezeken úgy tűnik, hogy egy férfi csirkét főz NyQuilben a tűzhelyen, amire az FDA figyelmeztet, hogy hihetetlenül veszélyes, mivel a gyógyszer „sokkal koncentráltabbá válhat, és a sütés miatt a készítmény megváltoztathatja a tulajdonságait".

Az is előfordulhat, hogy a gyógyszer főzés közben létrejött gőzének belélegzése okán nagy mennyiségű hatóanyag jut a szervezetbe, ami károsíthatja a tüdőt. Sőt, a Twitteren fennmaradt egyik NyQuil csirkés videóban a rémálomszerű ételt főző személy azt mondja: „Néha a gőz tényleg elálmosít".

A nyilatkozat egy figyelmeztetéssel zárult:

Egyszerűen fogalmazva: Valaki veszélyesen nagy mennyiséget juttathat be a szervezetébe a köhögés- és megfázás elleni gyógyszerből anélkül, hogy észrevenné.

Nem ez az első eset, hogy az FDA-nak be kellett avatkoznia a megkérdőjelezhető TikTok ételtrendek miatt – és nem is ez az első eset, amelyik valamilyen megfázás elleni gyógyszerrel kapcsolatos.

Két évvel ezelőtt az FDA hivatalos figyelmeztetést adott ki a „Benadryl Challenge" ellen, amelynek során állítólag emberek több tucat Benadryl-tablettát (vagy a difenhidramin más változatait) vettek be. Egy 15 éves fiatal állítólag meghalt, miután részt vett a kihívásban, mások pedig kórházba kerültek. Az év elején a szervezet figyelmeztetett egy TikTok-hackre, amely az érett avokádó élettartamának meghosszabbítására irányult, amely szerintük megbetegítheti az embereket.

Forrás: The Cut

A figyelmetekbe ajánljuk