borvásárlás

Közöttük vagy? 5-ből 4 ember egyetlen szempont alapján vásárol bort

Ma már brutális mennyiségű borválasztékkal szembesülhetünk a boltok polcain, ami miatt a borokban nem feltétlen jártas fogyasztók igyekeznek valamilyen kapaszkodót keresni. Egy felmérésből pedig ki is derült, mi az, ami a legjobban befolyásolja a vásárlókat egy bor megvételekor.

Egy felmérés során a megkérdezett emberek közül ötből négy azt nyilatkozta, a múltban elsősorban a címke megjelenése alapján vásárolt különböző borokat – írja a Vince a a The Drinks Business alapján.

A Vivino boros applikáció 1800 borfogyasztó körében végzett felhasználói felmérésén egészen pontosan 85 százalék mondta azt, hogy eddig elsősorban a címke vagy a palack kinézete alapján választott.

A felmérésből az látszik, milyen fontossággal bírnak a hatásos, innovatív és kreatív dizájnok. Különösen akkor, ha a cégek arra akarják rávenni a fogyasztókat, hogy megkóstoljanak valami olyasmit, ami a komfortzónájukon kívül esik.

A trendre a piac is reagált: a boros szakembereket tömörítő Global Wine Masters 2023-ban osztja ki az első Design And Packaging Masters nevű díjat. A kereskedelmi forgalomban fellelhető legjobban és legigényesebben prezentált borokat (palackokat, csomagolásokat) fogják jutalmazni.

A Vince kiemelte: a tavalyi év egyik nagy üzleti nyertese a portugál Quinta do Embrizio Chin Chin Chin vinho verde.

A bor az elmúlt évben a londoniak körében igazi klasszikussá vált. Az azonnal felismerhető címke pedig nagy szerepet játszott abban, hogy a bor ekkora népszerűségre tett szert. Az internetes fórumok tanúsága szerint még a bort nemigen fogyasztók is megkóstolták.

Az alábbi fotón az látható, hogy van, akihez annyira hozzánőtt a palack, hogy a bor elfogyasztása után díszként (gyertyaként) hasznosította.

Mivel láthatóan sok borfogyasztó vallja, hogy a palack vagy a címke kinézetére hagyatkozik, egyértelmű, hogy egy jól megtervezett dizájn komoly befolyásoló erővel bír. Amikor a szupermarketek borfalának választékával szembesülünk, könnyen érezhetjük magunkat elveszettnek, az ingerek által túlterheltnek. Ilyenkor gyakran választunk olyat, ami egyszerűen kiemelkedik a többi közül

– mondta Paul Jones, a Vivino borászati igazgatója.

Borvásárlás címke, vagy értékelés apaján

Jones elmondása szerint az elérhető borok puszta mennyisége azt eredményezi, hogy egy ember soha nem lehet valódi szakértője minden egyes palacknak, függetlenül attól, hogy mennyire járatos a borok világában. Ez az a pont, ahol a tömeg kollektív bölcsessége igazán jól jön, és a feltűnő címke, illetve a különböző visszajelzések egyfajta megerősítést nyújthatnak a bizonytalan vásárlók számára.

A figyelmetekbe ajánljuk