Shutterstock
A NASA oldhatja meg az elektromos autók elterjedésének fő akadályát
2022-10-12
Az összetett hűtési technika, amelyet azért fejlesztettek ki, hogy bizonyos elektromos rendszerek az űrben is megfelelő hőmérsékleten maradjanak, a jelenleg forgalomban lévő elektromos járműtöltők áramának csaknem ötszörösét képes biztosítani – írja a NASA egy blogbejegyzésben.
A nagyobb elektromos áram több hőt termel, vagyis minél több áram áramlik, annál nagyobb a valószínűsége az alkatrészek túlmelegedésének.
A NASA komplex hőátviteli rendszere, az úgynevezett „alulhűtött áramlásforralás" képes lehűteni a nagy töltést szállító kábeleket, ami a NASA szerint potenciálisan gyorsabb áramlást tesz lehetővé az alkatrészek túlmelegedésének kockázata nélkül.
A NASA a rendszert egyébként a „nukleáris maghasadással működő energiarendszerek a Holdra, a Marsra és azon túlra irányuló küldetésekhez; gőzkompressziós hőszivattyúk a holdi és marsi élőhelyek támogatására; valamint rendszerek a hőszabályozására és a fejlett életfenntartás biztosítására" fejlesztette ki.
Az elektromos járművek jelenlegi töltési ideje néhány nyilvános gyorstöltőállomáson kevesebb mint 20 perc, míg otthoni töltők esetén órákig vagy napokig is eltarthat.
Az új technológiának az alkalmazása a jármű feltöltéséhez szükséges idő példa nélküli csökkenését eredményezte, és megszüntetheti az elektromos járművek világméretű elterjedésének egyik fő akadályát
– írták.
Az USA kormánya már egy ideje pörgeti az elektromos autók töltésére irányuló beruházásokat, hogy elérje a kitűzött célját, miszerint 2030-ig 500 ezer elektromos autótöltőt telepítsenek országszerte – jelenleg pedig a lassú töltés és a megbízhatatlan töltőállomások problémát jelentenek az elektromos autók sofőrjeinek.
(Insider)