Történelmi és ipari stílusú helyszíneken forgatott runway videókon keresztül ismerhették meg a Budapest Central European Fashion Week nézői a 2021-es tavaszi-nyári kollekciókat. A járványhelyzet miatti digitális kifutót október 6. és 7. között rendezte a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ).

A tizenegy magyar divattervező kollekciói hűen visszaadták a magyar divat világát, amelyet a hagyományok és a kortárs művészet ötvözése jellemez. Kerényi Virág, Zia Budapest, Elysian, Sentiments Couture, Abodi, Nini, Mero, Kata Szegedi, Aeron, TheFour és Cukovy mellett hat régiós divattervező - Roussin, Jean Gritsfeldt, Nadya Dzyak, Dominika Kozáková, Edyta Jermacz, és Odivi is bemutatkozott, így az esemény tökéletesen visszatükrözte Közép-Európa kulturális gazdagságát.

A tervezők videóinak koncepcióit a nemzetközi trendek figyelembevételével alakították ki. A tehetségek a márkájuk identitásához és az aktuális kollekciójukhoz kiválaszthatták a leginkább megfelelő hátteret: a történelmi múltat és hagyományokat megjelenítő brandeket a barokk stílusú, keszthelyi Festetics Palotában mutatták be, míg az indusztriális stílusban alkotók az OFF Kultúrszövőgyárban adhatták át kollekcióik szellemiségét. Az elkészült felvételeket több nemzetközi vásárló, szakember és mérvadó divatmagazin számára is eljuttatták, hogy a tervezők értékesítési lehetőségekhez jussanak, és márkáik továbbra is jelen legyenek a világi divatban.


MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ




MDDÜ



„A Budapest Central European Fashion Week a rendhagyó körülmények ellenére is sikeresen összefogta és közvetítette a régió hangját. A környező országok történelmi múltja és művészeti értékei virtuális formában is éreztették a hatásukat, amiről olyan elismert médiumok tudósítottak, mint a Vogue magazin (US), a Vogue UA, vagy a WWD. Közös célunk, hogy minél többen fedezzék fel a magyar márkákban rejlő potenciált."

- mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.

A kollekcióikat felvonultató magyar divattervezők közül heten már külföldön, a Milánói Divathéten is bizonyíthattak a Camera Nazionale della Moda mentorprogramjának résztvevőiként

A Budapest Közép-Európai Divathét hosszú évek óta a nagyközönség, a vásárlók, a tervezők és a média találkozásának elsőszámú állomását jelenti a térségben, melynek köszönhetően Budapest egyre közelebb kerül ahhoz, hogy a régió meghatározó divatfővárosai közé tartozzon. Az idei virtuálisan megrendezett esemény bármikor visszanézhető a rendezvény hivatalos Youtube csatornáján..