A gép már egyszer rekordot döntött, amikor képes volt 25 napot a levegőben tölteni, ám most két 18 napos repülés végrehajtása közben a sztratoszférában is repkedett, ami szintén rekord. A Zephyr 23 kilométer magasságban hajtotta végre a tesztrepüléseket, amely magasabban van, mint a kereskedelmi repülők utazószintje (max. 12 km), de alacsonyabban, mint a műholdaké (kb. 320 km).
A repülő szárnyainak fesztávolsága egyébként 25 méter, ami mindössze egyharmada a cég kereskedelmi járatokon használt A380-asának, súlya pedig kevesebb mint 75 kg.
Airbus
A tesztek nem véletlenek: az Airbus tervei szerint a Zephyr egy „nagy magasságú álműhold" lesz, amely internetelérést biztosítana a világ azon pontjaira, ahol nincs, vagy csak gyenge minőségben elérhető a világháló. Persze a cég nem zárkózik el más fajta felhasználástól sem (pl. katonai célok, szállítás).
Ráadásul a napenergiának és az erős akkumulátoroknak köszönhetően Jana Rosenmann, az Airbus pilóta nélküli repülőgépekért felelős vezetője szerint a Zephyr a jövőben akár 6 hónapot is a levegőben tud majd tölteni leszállás nélkül.
Az Airbus következő célja, hogy a gép 3 hónapig a levegőben maradjon.