A festőművészetben hiperrealizmusnak hívjuk azt a stílusirányzatot, mely során a művész a valóság legapróbb részleteit is a lehető leghitelesebben ábrázolja. De vajon ezeken a képeken fényképeket vagy festményeket látunk?
A hiperrealizmus egyik kiemelkedő képviselője a Los Angeles-i Calida Garcia Rawles, aki 5 évvel ezelőtt, pár úszásóra után döntött úgy, hogy az emberek és a víz kapcsolatát fogja bemutatni művészetén keresztül – tudjuk meg a This Is Colossal beszámolójából.
„Könnyebnek éreztem magam, miután kimásztam a medencéből, függetlenül attól, hogy milyen érzések kavarogtam bennem, mielőtt beugrottam volna a vízbe. Ez a felismerés vezetett el odáig, hogy elkezdjem a vizet vizuális nyelvként használni, a nehéz és megosztó kérdések gyógyításának és kezelésének egyik módjaként" – nyilatkozta a művész, akinek műalkotásain a naptól csillogó szereplőket általában pasztell vagy fehér színű hullámok és buborékok veszik körül.
A művész jelenleg olyan tárgyakat keres, melyekről több száz fényképet készítenek azt követően, hogy vízbe merítették őket. „Ugródeszkaként használom a fotókat a festmények elindításához"– mondta Rawles, akinek első festménye Ta-Nehisi Coates amerikai író 2019-ben megjelent első regényének borítóján is megtalálható.
Bármilyen hihetetlen tehát, a művész itt látható képei valójában hiperrealista festmények:
Együtt lebegve
Víznek támaszkodva
Hófehér vízben
Mélység
Alkotás közben
Forrás: This Is Colossal