Egy család a reptéren.

5 utazási trend, ami meghatározó lehet 2023-ban

A koronavírus utáni talpra állás idénre valószínűleg befejeződik az utazási szektorban, na de mégis milyen folyamatokra számíthatunk 2023-ban? Az alábbi cikkben öt olyan utazási trendet mutatunk be, ami meghatározó lehet az idei évben.


1. Nagy az igény a kulturális élményekre

Az Expedia adatai szerint az utazók egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a kulturális értékekben bővelkedő városok iránt. Az előzetes várakozások alapján az olyan helyek, mint Edinburgh és Lisszabon, amelyek számtalan kulturális élményt kínálnak, a legnépszerűbb úti célok között fognak szerepelni.

2. Streaming-inspiráció

Nicolas J Leclercq/Unsplash

Akármennyire is meglepő a különböző streaming-szolgáltatók műsorai nemcsak a sorozatfogyasztási, hanem a utazási szokásainkra is nagy hatással vannak. Jó példa erre, hogy az utazni vágyók 39%-a már foglalt le utazást olyan úti célra, amelyet egy streamelt műsorban vagy filmben látott.

A tévésorozatok és filmek mostanra komoly marketingeszközökké váltak. Az olyan helyek, mint Horvátország (Trónok harca) és Új-Zéland (Gyűrűk Ura), rendkívül népszerűek lettek az utazni vágyók körében.

Ez is érdekelhet: Kiderült, melyek a világ legbarátságosabb városai

3. Tarolni fog a wellness

A wellness-kikapcsolódások iránti kereslet 2022-ben több mint 30%-kal nőtt 2021-hez képest. A globális utazók csaknem fele (46%) nyitottabb a wellness-kikapcsolódásokra, mint valaha.

A Hotels.com szerint azonban a pihenni vágyók nem a klasszikus gyógyvizes, termálfürdős hoteleket fogják elsősorban keresni 2023-ban, hanem az olyan nem hagyományos wellness-tevékenységeket, mint a szylvoterápia (erdei fürdőzés), csakra-kezelések, food boot campek, kölyökjóga, nevetésterápia és gyümölcsszüret.

4. Keresik a rejtett gyöngyszemeket

karl muscat/Unsplash

A szakemberek szerint az utazók arra fognak törekedni, hogy új helyeket fedezzenek fel és új, eddig nem ismert élményeket éljenek át.

Ennek okán az idei évben számos olyan „rejtett gyöngyszem” kerülhet előtérbe, amelyről a legtöbben még nem is hallottak. A Vrbo adatai szerint 2002-ben 30%-kal vagy annál is nagyobb mértékben nőtt a kereslet az olyan nem hagyományos amerikai úti célok iránt, mint Nampa, Greensboro és Layton.

5. Minél kevesebb poggyász, annál jobb

A Covid teljesen megváltoztatta az utazók gondolkodásmódját. Egyre többen számolnak az utazás negatív hatásaival és azzal, hogyan lehet azokat mérsékelni. Ennek egyik módja a szénlábnyomuk csökkentése.

A szállodaipar sem tétlenkedett: elkezdtek olyan szolgáltatásokat kínálni, amely a sportfelszerelések és az edzőruhák bérlésére irányul.

A kevesebb poggyásszal való utazás egyben a célország közösségének támogatását is jelenti, mivel a látogatók helyben vásárolják meg az alapvető dolgokat.

Emellett természetesen a fapados légitársaságok szigorú poggyászszabályzatai is élénkítik az előbb említett trendet.

A figyelmetekbe ajánljuk